- Територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження. Спадщина, визнана судом відумерлою, переходить у власність територіальної громади за місцем відкриття спадщини. Стаття 60. Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” -

середа, 1 травня 2013 р.

Маленький нюанс, який має великий зиск



Незабаром українців очікує низка свят і вихідних. Відтак, переважна більшість планує поїздки до рідних і близьких чи просто на відпочинок. Левову частку перевезень візьме на себе залізниця. Цей блог варто прочитати хоча б тому, щоб знати як законно скористатися платним туалетом на вокзалі безплатно. Сума, здавалося б, за цю послугу невелика від 1,5 грн до 2,5 грн., але кожен має право її не платити.  Залізниця ж, користуючись  незнаннями своїх пасажирів, заробляє на платних туалетах шалені гроші.

«З 1 грудня не буде жодного платного туалету на жодному вокзалi в Українi, тому що це взагалi нонсенс - до 2012 року протриматися на кооперативному русі 1991 року», -заявляв міністр інфраструктури Борис Колесніков під час брифiнгу 28 жовтня 2012 року. При цьому він твердо пообіцяв, що «ця новацiя жодним чином не вплине на надаваний сервiс. Для людини, яка туди прийде, нiчого не змiниться, вона лише грошi не платитиме».

Міністром сказано – залізницею зроблено. З 1 грудня 2012 року і аж до 13 лютого 2013 року туалети на всіх залізничних вокзалах стали безплатними. А потім залізничники знову почали брати гроші за користування громадськими вбиральнями на території вокзалів.
Так у Полтаві за вхід в туалет беруть 2,5 грн, у Вінниці і Львові – 2 грн., у Тернополі і Ужгороді – 1,5 грн. тощо. У залізничників всіх цих міст одна відмовка стосовно повернення плати за туалети – стало брудно, зникли мило і папір, бо їх крадуть, а бомжі облаштували в туалетах кімнати для проживання.  І це попри запевняння Бориса Колесникова, що рівень сервісу залишиться незмінним.

Спробуємо розібратися, що ж відбулося, на прикладі залізничних вокзалів у Львові.

 На вокзалі ст. Львів функціонує 6 платних туалетів – 4 на головному та 2 на приміському вокзалах. 1 безкоштовний туалет розташований на головному вокзалі, але про нього мало хто знає, бо вказівника немає.

 З 1 грудня 2012 року 2,5 місяці львів’яни та гості міста тішилися з безплатних туалетів – так виконувалася вказівка заступника Генерального директора Укрзалізниці ЦЗЛ-8/607 від 27.11.2012р., згідно з якою «у зв’язку зі зверненнями громадян та з метою покращення якості обслуговування пасажирів на вокзалах було введено з 01.12.2012 року безкоштовний режим роботи всіх туалетів».

 До слова, вказівка зробити туалети безплатними прийшла на Львівську залізницю на 1 день раніше, ніж про це заявив на всю країну Борис Колесніков. З 13 лютого цього року вхід до громадських вбиралень знову став платним. А це вже у відповідності до телеграми від 13.02.2013 року № ЦЗ-1-С-8/192 «у зв’язку із численними зверненнями громадян на погіршення санітарно-технічного стану туалетів на вокзалах, знаходження та перебування в туалетах осіб без постійного місця проживання, був відновлений платний режим роботи з 14.02.2012р., виконуючи вимоги пунктів 35, 36 Порядку обслуговування громадян залізничним транспортом України, затвердженого Постановою КМУ від 19.03.1997р. №252».

А тепер сухі цифри. Послуга користування платним туалетом становить 2,00 грн. Як стверджують на залізниці, всі туалети обладнані касовими апаратами. Платні туалети обслуговують 20 контролерів-касирів. За даними начальника вокзалу ст. Львів В. Жемели, «дохід від послуги користування платними туалетами за 2012 рік склав 529 тис. грн., відповідно в середньому за місяць близько 44 тис. грн. Витрати, пов’язані з утриманням платних туалетів на вокзалі ст. Львів за 2012 рік складають 527 тис. грн., з яких на утримання обслуговуючого персоналу іде близько 69%, на матеріали – 12%, електроенергію, водопостачання, водовідведення та інше – 19%». Тобто, виходить, що грошей, які заробляють платні туалети якраз вистачає лише на те, щоб сплатити зарплату персоналу, купити миючі засоби та туалетний папір і заплатити за комунальні послуги. Чистий дохід за рік – 2 тис грн.  мабуть пішов на розвиток туалетів.

А тепер подивимось на відповідь начальника пасажирської служби ст. Львів Б. Яворського стосовно витрат на обслуговування туалетів. За його словами, «з 1 грудня 2012 року по 13 лютого 2013 року всі туалети утримувались за рахунок вокзалу. В період з 01.12.2012р. по 13.02.2013р. витрати на утримання склали – 99 тис. грн. в тому числі на працівників, що здійснювали прибирання. В цей період надходили чисельні звернення від пасажирів щодо фактів перебування у приміщеннях туалетів осіб без визначеного місця проживання,  осіб ромської національності, які в приміщенні туалетів створювали антисанітарний стан, знищували інвентар, виносили туалетний  папір та використовували приміщення для довготривалого перебування».

Виходить парадоксальна річ – коли туалети були платними і заробляли за даними начальника вокзалу В. Жемели по 44 тис грн в місяць, то там був і папір, і мило. А коли вокзал взяв на себе прибирання туалетів і, як твердить начальник пасажирської служби Б.Яворський, витратив за 2,5 місяці 99 тис. грн, тобто практично ті ж самі гроші!!!, то папір і мило зникли, натомість, заселились «особи ромської національності».  Де логіка?

До слова, в період проведення чемпіонату «Євро-2012» платні туалети на залізничних вокзалах також були безплатними. Їх утримання та прибирання також відбувалося за кошти вокзалу ст. Львів, але тоді про брак мила і засилля бомжів ніхто не говорив.

Ну і стосовно суми, яку офіційно заробляють платні туалети – 529 тис. грн за весь минулий рік, в середньому 44 тис в місяць, 1 466 грн в день. Тобто, за день платними туалетами користуються 733 пасажира. Це знову ж таки дані В. Жемели. При цьому, за даними Б. Яворського, «річний пасажиропотік вокзалу ст. Львів складає понад 2,5млн.  пасажирів у далекому сполученні та  1,5млн.  пасажирів у приміському сполученні. Середньомісячний пасажиропотік  Головного вокзалу  ст. Львів становить 211тис.  пасажирів,  Приміського  вокзалу  - 125тис. пасажирів».

Отже, як випливає з даних обох начальників, за день Головним і Приміським вокзалами проходять в середньому 11 200 пасажирів, з яких приблизно лише 733 користуються послугами платних туалетів. При чому всі ці 733 особи ймовірно проводжаючі?! Бо пасажири за наявності  проїзного  документу  у день відправлення чи прибуття поїзду мають право користуватися платним туалетом безкоштовно. Про це говорить керівництво залізниці у відповіді на інформаційні запити, одначе не вішає цю інформацію великими літерами при вході в туалет. Або вішає маленькими літерами в «Куточку споживача».

І буквально напередодні  низка сайтів оприлюднили інформацію про те, що з 1 червня «Укрзалізниця» зробить платними туалети у всіх своїх швидких поїздах, начебто турбуючись про екологію. «Вартість користування туалетом буде коливатися від 1 до 2 грн, в залежності від МЕТИ! (І як, власне, провідники перевірятимуть досягнення цієї мети? – авт.) Вхід до туалета буде здійснюватися за допомогою жетонів. Жетони можна буде придбати у провідника  або в касі вокзалу. Також для пасажирів, які подорожують на далекі відстані, будуть доступні безлімітні абонементи. Але цим абонементом пасажир зможе скористатися тільки один раз на годину. Вартість безлімітних абонементів поки невідома», – написав, зокрема, інформаційний портал Новини Закарпаття, посилаючись на SevNews.info.

«Укрзалізниця» поспішила виправдатися, назвавши поширену інформацію чиїмось невдалим жартом. Мовляв, вона в жодному разі не збирається робити для своїх пасажирів туалети в вагонах поїздів платними. Можливо, це дійсно чийсь жарт, який передрукувала низка сайтів, і сотні користувачів цих сайтів вже прокоментували своє негативне ставлення до нововведення, називаючи залізничників здебільшого «лагідними» словами. Але так само можливо, що це пробна куля, запущена самими ж залізничниками, щоб дослідити реакцію потенційних пасажирів. Хто знає….  

Валентина Новицька


Немає коментарів:

Дописати коментар