- Територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження. Спадщина, визнана судом відумерлою, переходить у власність територіальної громади за місцем відкриття спадщини. Стаття 60. Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” -

середу, 4 червня 2014 р.

Рада відмовилася створювати орган з боротьби з корупцією


Верховна рада не змогла прийняти за основу або відправити на повторне перше читання законопроект про Державне бюро розслідувань.


  Прийняття за основу проекту закону (№3042) підтримали 122 народні депутати із 313 на засіданні парламенту у вівторок, повідомляє Інтерфакс-Україна. 

Згідно з повідомленням, за те, щоб повернути законопроект на повторне друге читання, проголосували 204 парламентарі із 226 необхідних. 

Також зазначається, що народний депутат фракції “Батьківщина”, автор законодавчої ініціативи Андрій Кожем’якін на засіданні у вівторок заявив, що законопроект необхідно підтримати з тим, щоб “прибрати з прокуратури слідство і віддати його Державному бюро розслідувань”.

Водночас у пояснювальній записці сказано: “Метою проекту закону є створення організаційно-правових засад запобігання та протидії корупції серед вищих посадових осіб держави, суддів і прокурорів, запобігання корупції під час формування єдиного органу законодавчої влади та недопущення зрощення бізнесу і політики”.

Для досягнення зазначеної мети цей законопроект визначає правові основи організації, повноваження і порядок діяльності Державного бюро розслідувань – “центрального органу виконавчої влади зі спеціальним статусом і правоохоронного органу, метою створення якого є забезпечення чесності, безсторонності та непідкупності вищих посадових осіб держави, суддів і прокурорів”.

У проекті закону пропонується не створювати ДБР на базі наявних спеціальних підрозділів, зокрема, МВС та СБУ, “які не стали перешкодою на шляху поширення корупції у вищих ешелонах влади”.

Законопроект передбачає, що ДБР – центральний орган виконавчої влади зі спеціальним статусом і водночас – правоохоронний орган, створює його Кабінет міністрів. Працівники бюро отримують статус державних службовців.
На ДБР покладаються такі функції, як: участь у формуванні та реалізації єдиної державної антикорупційної політики, державний контроль за виконанням антикорупційного законодавства державними органами, їхніми посадовими особами, координація реалізації органами виконавчої влади антикорупційної стратегії, а також виконання державної програми запобігання та протидії корупції.

Також проект закону передбачає, що в повноваження бюро входить досудове розслідування кримінальних корупційних правопорушень, злочинів, пов’язаних із катуваннями, які здійснюють працівники правоохоронних органів. Водночас до функцій ДБР належить оперативно-розшукова діяльність.


Немає коментарів:

Дописати коментар