Чорноморський флот РФ планує
підрахувати обсяг коштів, виплачених Україні за 15 років у якості митних
платежів.
Про це повідомив "Новий
Регіон" із посиланням на джерело в штабі ЧФ. Російська сторона вважає, що
ці платежі стягувалися Україною "без юридичних підстав".
За підсумками підрахунку, на що вказує
джерело, може бути офіційно поставлено питання про повернення цих коштів
"або оформлення в якості зовнішнього боргу України".
Згідно з даними російського МЗС, витрати на
митне оформлення вантажів, що надходять до Криму для ЧФ, щорічно складають
10–15 мільйонів доларів. Заступник голови МЗС РФ Григорій Карасін ще навесні
минулого року зазначав у інтерв?ю «Інтерфаксу», що такий стан є «невиправданим
перш за все з правової точки зору».
Наприкінці серпня у російських ЗМІ
повідомлялося, що Україні, всупереч позиції російської сторони, вдалося
«вибити» з Чорноморського флоту близько мільйона доларів податків за оформлення
авіаційного та дизельного палива, що постачається до Криму для забезпечення
техніки. При цьому, за інформацією джерела у штабі, авіапаливо було
класифіковане українською митницею за кодом «уайт-спіріт» (що застосовується
головним чином як розчинник у лакофарбовій промисловості). І це призвело до
збільшення акцизного податку в кілька разів.
«На Чорноморському флоті більше не мають
наміру миритися з таким станом справ», – підкреслило джерело. Російська сторона
вже звернулася до Генеральної Прокуратури України з проханням розібратися в
ситуації.
Росія при ввезенні на Україну продукції,
призначеної для потреб ЧФ, оплачує і митні збори, і ПДВ. Суперечки на цю тему
ведуться вже не перший рік. Російська сторона вважає, що вантажі, які ввозяться
з метою життєзабезпечення флоту, не повинні обкладатися податками. У Києві, у
свою чергу, наполягають на тому, що підстав користуватися пільгами у
Чорноморського флоту в даному випадку немає.
У квітня 2013 року повідомлялося, що російська
сторона може заправляти кораблі ЧФ «за межами територіальних вод України». З
осені минулого року, за інформацією «Нового Регіону», подібна практика
дозволила російському флоту заощадити понад п?ять мільйонів доларів.
Володимир Шаров
Немає коментарів:
Дописати коментар