Апеляційний
господарський суд Київської області прийняв до розгляду скаргу Бориспільської
об’єднаної державної податкової інспекції області на рішення про початок
банкрутства авіакомпанії «АероСвіт». Розгляд скарги призначено судом на 5
лютого ц.р.
Тим часом всі банківські рахунки
«АероСвіту» заарештовані – постановою Управління державної виконавчої служби
Головного управління юстиції у Київській області. Цим рішенням повністю
заблоковані платежі, включаючи виплату заробітної плати персоналу авіакомпанії
і повернення коштів пасажирам за невикористані квитки, створено загрозу
поточній діяльності «АероСвіту», в тому числі здійсненню розрахунків за
обслуговування рейсів, – повідомили в прес-службі авіакомпанії.
В авіакомпанії уточнили, що
рахунки заарештовані в дев’яти банках на території України на виконання позову
ТОВ «Транс-Аеро-Хендлінг» на загальну суму близько 5 млн. грн., а також
заявили, що згадана постанова УДВС ГУЮ в Київській області суперечить українському
законодавству [1].
Нагадаємо, Господарський суд
Київської області 29 грудня 2012 року розпочав провадження у справі про
банкрутство ПрАТ «Авіакомпанія «АероСвіт» і ввів мораторій на задоволення вимог
кредиторів.
До всього іншого, глава
профспілки забезпечення польотів «АероСвіту» Вадим Рачительний повідомив
Forbes.ua, що авіакомпанія брала літаки в лізинг у фірм співвласника, а також
допускала марнотратство при закупівлі послуг. Зокрема, два літаки Boeing
737-800 NG, взяті «АероСвітом» у лізинг в січні 2012-го, а через рік передані
іншому авіаперевізнику – МАУ, належать лізинговим компаніям мільярдера Ігоря
Коломойського. Фірми бізнесмена, який є співвласником «АероСвіту», також надали
цьому перевізнику практично всі далекомагістральні Boeing-767 (всього в
компанії – 8 таких літаків).
Голова профспілки забезпечення
польотів «АероСвіту» також зазначає, що в останні роки авіаперевізник
закуповував по високій вартості послуги, що може пояснювати істотне зростання
його боргів. «Це, наприклад, технічне обслуговування авіапарку, забезпечення
харчування на борту літаків», – уточнює Рачительний.
Forbes звернувся по роз’яснення
до Ігоря Коломойського, але він не захотів прокоментувати це питання.
Генеральний директор «АероСвіту» Юрій Ємельянов порекомендував звертатися в
прес-службу, але там повідомили, що не володіють такою інформацією [2].
Поточна кредиторська
заборгованість компанії – 4,3 млрд гривень, тоді як на кінець I півріччя
2009-го вона становить 820 млн гривень. У грудні-січні компанія скасувала 75 із
80 своїх маршрутів.
Як повідомляв Економіст,
Господарський суд Донецької області порушив справу про банкрутство іншої
авіакомпанії Ігоря Коломойського «Донбасаеро» (Донецьк), причому з її
ініціативи. Крім того, ще одна компанія, що входила до альянсу «Українська
авіаційна група», який контролюється групою Приват – «Дніпроавіа», – з 8 січня
2013 закрила продаж авіаквитків на власному сайті, а у Дніпропетровську
заснована нова авіакомпанія під назвою «Авіадніпро».
Олег ДЕМЧЕНКО, оглядач
Немає коментарів:
Дописати коментар