- Територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження. Спадщина, визнана судом відумерлою, переходить у власність територіальної громади за місцем відкриття спадщини. Стаття 60. Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” -

неділя, 23 червня 2013 р.

Десять тез про власність


Післямова до книги “Що таке власність”.

Я виконав завдання, яке я собі поставив: власність переможена, вона ніколи не оправиться від моїх ударів. Усюди, куди б не дійшла ця книга, дійде також і зародок смерті власності; всюди, де вона з’явиться, привілеї і рабство, рано чи пізно, загинуть, деспотизм волі поступиться місцем царству розуму. Ніякі софізми, ніякі навіть найбільш затяті упередження не можуть встояти перед простотою цієї аргументації.

I. Індивідуальне володіння – є необхідною умовою соціального життя; власність вбиває життя – це доведено всім п’ятитисячолітнім існуванням власності; володіння відповідає праву, власність ворожа йому. Знищіть власність і збережіть володіння; за допомогою однієї, лише цієї принципової зміни ви докорінним чином зміните закони, уряд, господарство, і всі установи – ви знищите зло на землі.

* Індивідуальне володіння зовсім не перешкоджає інтенсивній культурі та єдності експлуатації. Я не казав про незручності дроблення, тому що це загальновідома річ, багато разів уже обговорювалася іншими. Але я дивуюся тому, що економісти, які так добре змалювали недоліки дрібного господарства, не помітили, що причиною цих недоліків є власність. Дивно також, що вони не зрозуміли, що їхній проект мобілізації землі є перший крок до скасування власності.

II. Оскільки право заволодіння належить у рівній мірі всім, то розміри володіння змінюються згідно числу володільців і власність не може виникнути.

III. Оскільки результат праці теж для всіх однаковий, то власність гине завдяки сторонній експлуатації і завдяки платі за найм.

IV. У силу того що людська праця неминуче є результатом колективної сили, будь-яка власність, і з тієї ж причини, повинна бути колективною і нероздільною; іншими словами, праця знищує власність.

V. Завдяки тому що будь-яка продуктивна здатність, так само як і всяке знаряддя праці, являє собою накопичений капітал, колективну власність, – нерівність винагороди та статків, що прикриваються нерівністю здібностей, є несправедливість і крадіжка.

VI. Необхідними умовами торгівлі є: свобода осіб, що вступають в угоду та рівноцінність обмінюваних продуктів; але оскільки цінність речі виражається в сумі часу і витрат, яких вона вартувала, і оскільки свобода є непорушною, то винагорода робітників, так само як їх права та обов’язки, рівна для всіх.

VII. Продукти можуть бути придбані тільки за продукти; але оскільки умовою будь-якого обміну є рівноцінність обмінюваних продуктів, то всякий прибуток неможливий і несправедливий. Спробуйте здійснити цей найелементарніший принцип господарства, і ви переконаєтеся, що пауперизм, розкіш, пригнічення, порок, злочин і голод зникнуть.

VIII. Люди об’єднуються в товариства під тиском фізичного та математичного закону виробництва, крім їх відома і волі. Таким чином, рівність умов відповідає справедливості, тобто праву суспільному і цивільному. Повага, дружба, вдячність, захоплення – є єдиними елементами права справедливого чи пропорційного.

IX. Вільна асоціація, свобода, що задовольняється охороною рівності засобів виробництва і рівноцінності обмінюваних продуктів, є єдина справедлива, справжня і можлива форма суспільства.

X. Політика є наука про свободу: влада людини над людиною, яку б форму вона не приймала, є пригнічення. Вища ступінь досконалості суспільства полягає в з’єднанні порядку з анархією, тобто в безвладді.

Настає кінець античної цивілізації; земля оновиться під променями нового сонця. Загине одне покоління, старі порушники обов’язку помруть в пустелі, свята земля не покриє їхніх кісток. Молода людина, вас обурює зіпсованість нашого століття, вас пожирає жага справедливості; якщо ви любите Батьківщину, якщо благо людства вам є дорогим, то встаньте на захист справи свободи. Відкиньте ваш старий егоїзм, пориньте в потік новонароджуваної рівності. У ній ваша душа отримає незнайому їй досі силу і міць, дух ваш знайде в ній джерело нестримної енергії, і душа ваша, якщо вже зів’яла, відродиться. Перед вашим очищеним поглядом все життя постане в новому світлі; нові почуття породять у вас нові ідеї; релігія, мораль, поезія, мистецтво, мови приймуть величну і прекрасну форму. З вірою у свої переконання, з розумним ентузіазмом, ви будете вітати всесвітнє відродження.

А ви, сумні жертви ненависного закону, ви, пограбовані і ображені світом глузливих людей, ви, які працювали безплідно і відпочивали без надії, тіштеся, сльози ваші вичерпаються. Батьки сіяли в горі, сини будуть пожинати в радощах.

Бог свободи, Бог рівності! Боже, який вклав у моє серце почуття справедливості, перш ніж мій розум збагнув її, почуй моє полум’яне благання! Ти вселив в мене все те, що я написав. Ти створив мою думку, направляв мої праці, наповнив розум мій цікавістю і серце любов’ю для того, щоб я сповістив Твою правду і панам і слугам. Ти знаєш, прагну я до власних вигод чи до Твого, о Боже свободи, прославляння! Нехай пам’ять про мене зникне, але нехай людство буде вільним; нехай я у своїй безвісті побачу освічений народ, нехай його освічують благородні наставники, хай їм керують самовіддані серця. Скороти, якщо це можливо, час наших випробувань; втопи гордість у рівності; знищ ідолопоклонство славі, завдяки якому ми живемо у приниженні, переконай цих бідних дітей, що перед обличчям свободи немає ні героїв, ні великих людей. Всели могутньому, багатому, тому, чиє ім’я уста мої ніколи не скажуть у Твоїй присутності, відразу до грабунку, і нехай він перший вимагає повернення взятого, нехай готовність до розкаяння буде для нього єдиною умовою прощення. Тоді великі і малі, вчені і невігласи, багаті і бідні зіллються в один непорушним братський союз і з співом нового гімну, зведуть вівтар Тобі, Богу свободи і рівності!

П’єр Жозеф Прудон


Немає коментарів:

Дописати коментар