- Територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження. Спадщина, визнана судом відумерлою, переходить у власність територіальної громади за місцем відкриття спадщини. Стаття 60. Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” -

середу, 27 грудня 2017 р.

Дії ПАТ «Дніпрогаз» визнані незаконними

Мені зателефонувала мешканця житлового масиву Північний та розповіла історію, дуже схожу на детективну, головними героями якої були невідомі люди, які називали себе робітниками «Дніпрогазу» і яки приїхали з метою встановлення лічильника газу. Спочатку вони приїжджали, їм не дали встановити лічильник, а потім вони приїжджали відрізати будинок від газопостачання. І коли вони будинок відрізали від газу, виявилося, що відрізали вони не там. Один стояк не відключили і тому увесь газ пішов туди, тиск піднявся. Тільки люди помітили таке, вони почали вибігати на вулицю і тоді звернули увагу на невідомих, які щось робили поряд з їх будинком. Почали дзвонити до аварійної служби, приїхало керівництво, газопостачання відновили.

Потім мешканцям почали приходити дивні рахунки до сплати за газ, з підвищеною нормою споживання газу. Виявилося, що у зв’язку з відмовою встановити загально будинковий лічильник, було складено акт про відмову та споживання газу почали розраховувати за граничними об’ємами споживання природного газу.
Тоді ми разом почали з’ясовувати, які закони та підзаконні акти було порушено тими людьми, які називали себе представниками ПАТ «Дніпрогаз».
ПАТ «Дніпропетровськгаз» взагалі не пропонував встановити кожному з споживачу дому № … ,  індивідуальний прилад обліку. Покладення на споживачів відповідальності за відмову від загально будинкового приладу обліку чинним законодавством не передбачено.
У будинку мешкають люди, кожен з них є побутовим споживачем природного газу, використовує природний газ тільки для приготування їжі.  Квартири цього будинку не обладнані індивідуальним приладом обліку природного газу. Власники квартир ніколи не відмовлялась від встановлення у квартирі лічильнику газу. Кожен конкретний власник квартири не надавав нікому доручення від його імені відмовлятися проти встановлення у його квартирі лічильнику газу.
У розділу ІХ Кодексу ГРС, в редакції від 17.03.2017 року, не визначено, за відмову від якого саме лічильника газу - загальнобудинкового чи індивідуального - настають наслідки, передбачені ч.7 п.3 гл.4 розділу ІХ Кодексу ГРС.
Глава 4. Порядок комерційного обліку газу та алокації по об’єктах побутових споживачів (населення), частина 7 пункту 3:
Якщо побутовий споживач, який не забезпечений лічильником газу (індивідуальним або загальнобудинковим), відмовляється від його встановлення за рахунок Оператора ГРМ (що підтверджується актом про порушення, складеним відповідно до вимог глави 5 розділу ХІ цього Кодексу), фактичний об’єм спожитого (розподіленого/поставленого) природного газу (алокація) по побутовому споживачу за відповідний календарний місяць визначається за граничними об’ємами споживання природного газу населенням, визначеними у додатку 15 до цього Кодексу.
Побутовим споживачем вважається споживач, що є фізичною особою та придбаває природний газ з метою використання для власних побутових потреб, у тому числі для приготування їжі, підігріву води та опалення своїх житлових приміщень, що не включає професійну та комерційну діяльність. Таке визначення побутового споживача міститься у пункті 4 розділу 1 глави 1 Кодексу ГРС.
Як вбачається з розділу 5 Кодексу ГРС, за ініціативи балансоутримувача (управителя) або Оператора ГРМ та за їх рахунок в багатоквартирному будинку (гуртожитку) або на групу будинків (гуртожитків), мешканці яких в повному обсязі чи частково розраховуються за нормами споживання, або для цілей складання загального балансу споживання природного газу може бути організований та встановлений загальнобудинковий вузол обліку природного газу.
Балансоутримувач (управитель) не може відмовити Оператору ГРМ в організації та встановленні загальнобудинкового вузла обліку природного газу, якщо ці заходи здійснюються за рахунок Оператора ГРМ.
Тобто, Кодексом ГРС встановлено право оператора ГРМ на встановлення загально будинкового приладу обліку і цьому праву кореспондується норма, яка забороняє Балансоутримувачу чи управителю (не побутовому споживачу) відмовляти Оператору ГРМ в організації та встановленні загально будинкового вузла обліку.
Таким чином, відносини з приводу організації та встановлення загально будинкового вузла обліку природного газу виникають між балансоутримувачем (управителем) та оператором ГРМ. Окремий побутовий споживач не є учасником таких відносин, а тому на нього не може покладатися відповідальність за відмову від встановлення загально будинкового приладу обліку, оскільки наявність такої згоди чи заборона відмовлятися від його встановлення, взагалі не передбачена.
Пунктом 7 пункту 3 глави 4 розділу ІХ Кодексу ГРС, було передбачено відповідальність побутового споживача, який не забезпечений лічильником газу та при цьому відмовляється від встановлення за рахунок Оператора ГРМ саме індивідуального приладу обліку природного газу.  ПАТ «Дніпропетровськгаз» не пропонував встановити індивідуальний прилад обліку у моєї квартирі.
Абзац 2, пункт 6, глава 3 розділу ІХ Кодексу ГРС:  Ознайомлення побутового споживача із запланованими датою та часом встановлення лічильника газу має бути підтверджено позначкою про вручення йому письмового попередження про встановлення лічильника газу, яке має бути надане побутовому споживачеві не пізніше ніж за десять робочих днів до запланованої дати встановлення лічильника газу.

Уважно прочитав усе вище викладене, люди прийшли до висновку, що ПАТ «Дніпрогаз» діяв незаконно та почали писати скарги, у тому числі і до НКРЕКП.

Мешканці дому написали скарги: Ніхто до мене особисто не приходив та особисто не надавав письмове попередження про встановлення лічильника газу. І посилання на Кодекс ГРС.
У ПАТ «Дніпрогаз» не було законних підстав для зміни побутовим споживачам режиму нарахування об'ємів природного газу з визначенням фактичного об'єму спожитого природного газу за граничними об'ємами споживання, визначеними додатком 10 Кодексу ГРС, тому  прошу припинити  мені нарахування за граничними об'ємами та перерахувати нараховані об'єми у квартирі №  по вулиці ___________________________. Абзацом 7 пункту 3 глави 4 розділу ІХ Кодексу ГРС передбачено, що відмова споживача від встановлення приладу обліку має що підтверджуватися актом про порушення, складеним відповідно до вимог глави 5 розділу ХІ цього Кодексу. При цьому, із положень глави 5 розділу ХІ Кодексу ГРС "Порядок оформлення акта про порушення" вбачається, що акт про порушення складається щодо виявлених порушень, які допущені споживачем або несанкціонованим споживачем. Я не маю ніякої інформації про складання акту про порушення,  допущене саме конкретно мною. Я такого акту не підписувала. Я не давала згоди підписувати такий акт від мого імені.

Отримали відповіді від НКРЕКП.
Відповідь мешканцю Самарського району
НКРЕКП з приводу встановлення лічильнику газу у багатоквартирному будинку по вулиці Семафорної
Особливості встановлення лічильників газу встановлюються Законом України «Про забезпечення комерційного обліку природного газу»… З метою недопущення зростання тарифів на розподіл природного газу ліцензіатом з 01.10.2015 року проводяться заходи щодо забезпечення споживачів обліком природного газу, зокрема в частині запровадження масштабного встановлення будинкового обліку природного газу, що в середньому розрахунково потребує у п’ять разів менше коштів.
Тому ПАТ «Дніпрогаз» було розроблено План розвитку газорозподільної системи на 2016 – 2025 роки. Постановою НКРЕКП 31.03.2016 № 454 цей План було затверджено.
Згідно з пунктом 1 глави 5 розділу IХ
Згідно з пунктом 3 глави 4 розділу IХ
Акт про порушення
Згідно з пунктом 1 глави 7 розділу IV
 Згідно з пунктом 4 глави 5 розділу IХ
Згідно з інформацією ПАТ «Дніпрогаз» мешканці будинків №№ по вулиці Семафорна відмовилися надати доступ для встановлення будинкового вузла обліку природного газу, на підставі чого були складені Акти про порушення №..№..№..
Відповідно до пунктом 3 глави 4 розділу IХ … фактичний об’єм спожитого природного газу визначається за граничними об’ємами споживання природного газу.
Відповідно до пунктом 2 глави 5 розділу IХ …акт про порушення складається у присутності споживача та незаінтересованої особи, за умови посвідчення його особи …
При складанні акта про порушення ПАТ «Дніпрогаз» не було дотримано вимоги абзацу 7 пункту 3 глава 4 розділу IХ та глави 5 розділу IХ в частині складання актів про порушення безпосередньо в присутності споживача. В акті про порушення від 22.07.2016 р. № 5 за адресою … вказано, що акт складався у присутності директора КП «ЖП Самарського району». Акти № 146 та № 147 було складено у присутності «мешканців житлового будинку».
Зважаючи на наведене, акти № 5, 146 та 147 вважаються такими, які не відповідають вимогам Кодексу.
З повагою, голова НКРЕКП Д. Вовк

А тут і депутати Верховної Ради зробили людям подарунок на новорічні свята. 21.12.2017 року було прийнято законопроект під № 5722 «Про внесення змін до Закону України «Про забезпечення комерційного обліку природного газу» щодо порядку встановлення лічильників споживачам природного газу».
У зв’язку з великої зацікавленістю багатьох громадян до цього документа, приведу його увесь.
ЗАКОН УКРАЇНИ
І. Верховна Рада України постановляє:
1. Внести такі зміни до Закону України Про забезпечення комерційного обліку природного газу ( Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2012, N 5, ст.28 ):
1) статтю 2 доповнити новою частиною другою такого змісту:
 «2. З метою забезпечення комерційного обліку природного газу для населення, суб'єкти господарювання, що здійснюють розподіл природного газу на відповідній території оснащують населення (побутових споживачів) індивідуальними лічильниками газу. Загальнобудинковий лічильник газу може бути встановлений лише за згодою  співвласників багатоквартирного будинку, в порядку визначеному статтею 10 Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку.»;
2) частину другу статті 2 вважати частиною третьою;
3) статтю 3 доповнити новою частиною другою такого змісту:
 «2. Побутові споживачі (населення) можуть самостійно забезпечити встановлення індивідуальних приладів обліку природного газу (індивідуальних лічильників) з подальшою компенсацією таких витрат за рахунок коштів, які ними сплачуються за природний газ суб'єкту  господарювання,  що здійснює розподіл природного газу на відповідній території.
Порядок і розміри компенсації витрат на придбання та встановлення приладів обліку природного газу для споживачів встановлюються Кабінетом Міністрів України.»;
4) частину другу статті 3 вважати частиною третьою;
5) підпункт «а» пункту 1 частини першої статті 6 доповнити новим абзацом такого змісту:
 «У разі ненадання співвласниками багатоквартирного будинку згоди на встановлення загальнобудинкового лічильника газу суб'єктам господарювання, що здійснюють розподіл природного газу на відповідній території, припинення розподілу природного газу таким споживачам забороняється;».
ІІ. Прикінцеві положення.
1. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його офіційного опублікування.
2. Кабінету Міністрів України у  трьохмісячний строк  з дня набрання чинності цим Законом:
привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом.
забезпечити приведення міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.
Голова Верховної Ради
       України                                                                Парубій А.В.
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
1. Обґрунтування необхідності прийняття проекту Закону
Сьогодні, з підвищенням цін/тарифів на комунальні послуги, все більш нагальним постає питання обліку цих послуг, зокрема, надзвичайно актуальним є питання забезпечення комерційного обліку природного газу.
Так, у багатьох містах України склалася напружена ситуація щодо встановлення лічильників газу побутовим споживачам (населенню), оскільки в Законі України «Про забезпечення комерційного обліку природного газу» не визначено, які саме лічильники газу мають бути встановленні – індивідуальні чи загальнобудинкові.
Користуючись такою правовою невизначеністю, суб'єкти господарювання, що здійснюють розподіл природного газу на відповідній території (далі – Оператори ГРМ) почали масово встановлювати у багатоквартирних будинках загальнобудинкові лічильники газу замість індивідуальних. Такими діями Оператори ГРМ фактично змушують мешканців будинків оплачувати об’єм газу спожитого багатоквартирним будинком в цілому, незалежно від фактичного споживання природного газу конкретним споживачем.
Окрім того, дозволу/згоди співвласників на встановлення в їхніх будинках загальнобудинкових лічильників газу Оператори ГРМ не запитують. Як свідчать численні звернення громадян, при відмові співвласників щодо встановлення таких лічильників, Оператори ГРМ припиняють газопостачання до таких будинків.
З огляду на вищезазначене існує необхідність у внесенні змін до Закону України «Про забезпечення комерційного обліку природного газу» щодо конкретизації порядку встановлення лічильників споживачам природного газу.   
2. Цілі та завдання проекту Закону
З метою захисту прав та інтересів населення України – побутових споживачів природного газу, цим законопроектом:
-           чітко визначається, що загальнобудинковий лічильник газу може бути встановлений лише за згодою співвласників багатоквартирного будинку;
-           передбачається можливість самостійного встановлення індивідуальних лічильників газу побутовими споживачами з подальшою компенсацією таких витрат за рахунок коштів, які ними сплачуються за природний газ Операторам ГРМ;
-           встановлюється заборона для Операторів ГРМ щодо припинення постачання газу у багатоквартирний будинок у разі ненадання співвласниками такого будинку згоди на встановлення загальнобудинкового лічильника газу.

Усім миром піднялися та відстояли свою правду. Це тим, хто говорить, що нічого не вийде. Виходить, коли усі разом.
А як бути тим, хто нічого не робив, погодився з загальним лічильником для всього будинку? Тут ще треба поміркувати. Чи поставлять у таких домах кожному лічильник? А навіщо, вони ж погодилися. Виходить, що треба за свої кошти ставити у своєї квартирі лічильника. Тільки тут теж треба поміркувати. Офіційно лічильник коштує 1 700 грн., бо саме це було закладено у тариф та інвестиційну програму. Але встановити лічильник зараз за таку ціну ви не зможете. Так виходить, що вам можуть компенсувати тільки 1 700 грн. і тільки якщо ви встановили лічильника у 2018 році, бо закон зворотної сили не має, це знає кожен.

Ирина Нестеренко

Немає коментарів:

Дописати коментар