У Криму частенько виникає напружена ситуація в
інформаційному полі через думки окремих людей, які можуть ображати почуття
жителів півострова. Так, старійшині козачої громади "Соболь" Віталію
Храмову відмовили у встановленні чотирьох бігбордів з його висловом: "Вітаємо
печенігів Тавриди з днем п'ятого чудесного порятунку. Добра і щастя! Нагадуємо
- Дня шостого чудесного порятунку не буде!" - подібний вислів рекламне
агентство, що надає площі, відмовилося розміщувати, пославшись на можливу
адміністративну відповідальність, пише "Сегодня".
За словами голови координаційної ради російських
організацій Криму і Севастополя Володимира Тюніна, це особиста думка Храмова.
"Він вважає, що коли переселили татар, які живуть у Криму, їх врятували.
Він хотів висвітлити це на бігбордах. Те, що відмовили в розміщенні реклами, це
право господарів рекламної фірми, тут питань ніяких. Я вважаю, що спокійніше
будуть проходити подібні заходи, то краще для життя", - зазначає
Володимир.
Що ж стосується розміщення подібних повідомлень у
майбутньому, Володимир Тюнін каже, що час є, і можливо, щось буде розміщено.
Заступник голови Меджлісу і депутат Верховної ради
Криму Рефат Чубаров каже, що кожен рік перед 18 травня вчиняються спроби
розбурхати ситуацію на півострові. "Усі, хто причетні до цієї провокації,
повинні бути обережнішими у висловлюваннях і не провокувати конфліктів. Я
думаю, що представники рекламного агентства відреагували правильно, що свідчить
про розуміння складності ситуації в Криму", - говорить депутат.
За словами Рефата Чубарова, незабаром уряд Криму і
Меджліс буде розміщувати інформаційні бігборди про траурну дату.
Подібний скандал стався минулого тижня в Сімферополі.
Одне з рекламних агентств розмістило у себе на сайті фотографії процесу друку.
У рекламі йшлося: "Убей в себе украинца! Хватит мычать на мове!". Це
фото моментально облетіло інформаційні ресурси України і викликало бурхливі
суперечки. Новину з сайту рекламного агентства видаили, але їх притягнули до
відповідальності.
Зараз за заявою громадян міліція веде розслідування і
проводить експертизи, а директора фірми викликали в УБЕЗ. За словами директора
фірми Олександра, реклама була надрукована на замовлення київської фірми, а
публікація фотографії була помилкою його співробітників. "Нас теж, найпевніше,
притягнуть до відповідальності у вигляді штрафу. Зараз наша робота призупинена,
ми її продовжимо незалежно від вердикту", - каже директор фірми.
За словами юриста Асана Сейтягяєва, закон у сфері
реклами контролює Антимонопольний комітет, організації із захисту прав
споживачів та із захисту суспільної моралі.
"Якби таке повідомлення з'явилося на білборді,
швидше за все, рекламодавця притягнули б до адміністративної відповідальності.
Якщо на рекламній площі вказано посилання на рекламодавця, то відповідати буде
він сам. Якщо зміст реклами розробляли в агентстві, тоді відповідають
рекламники. Для того щоб кваліфікувати дане повідомлення, потрібно зібрати
комісію, яка проведе експертизу і винесе вердикт, містить в собі текст образи
чи ні. Покарання вже визначає Феміда. Зазвичай адміністративна відповідальність
у рекламній сфері закінчується штрафом від 300 до 3400 грн. Також вас
зобов'яжуть зняти білборд і, можливо, принести вибачення, залежно від того, як
кваліфікував інформацію суд", - пояснив юрист.
Цікаво, що в липні 2012 року російська громадська
організація жертв незаконних політичних репресій створила серію рекламних
плакатів "Сталін - він як...". Таким чином організація вирішила
"зрозумілою мовою" розповісти молоді про сталінські репресії.


Немає коментарів:
Дописати коментар