Передмова
Освіта, культура, молодіжна політика, сім’я – все це наріжні камені долі майбутнього покоління, котрі зараз перетворені на інструменти геноциду нашого народу. Знищується покоління, якому жити після нас.
Школярики перевантажені науками, абсолютно не потрібними їм у житті.
Розуміння, а чи відчуття дітьми непотрібності цих знань вбиває їх інтерес до навчання. Але ж саме емоційна сфера (інтерес) є основою засвоєння знань. До того ж вчителі-заробітчани, які тільки тому й потрібні, щоб викликати інтерес до свого предмета – відбувають свої «години».
Відсутність інтересу до цих «наук» та великі об’єми кожного уроку призводять до поверхового його засвоєння учнями на один день – вивчив урок, відповів і забув. В таких обставинах навіть потрібні знання засвоюються поверхово.
Наслідки такої освіти:
– у дітей руйнується нервова система, розхитується психіка; діти втрачають здоров’я, впевненість у своїх силах; створюється комплекс меншовартості, комплекс звуження можливостей самореалізації;
– як наслідок, мрії про майбутнє звужуються до «вийті замуж за богатаво», «пойті работать в міліцію», або щось подібне;
– у спілкуванні батьків з дітьми переважають вимоги щодо вивчення дітьми уроків, що дітьми сприймається як моральне насилля. А в чому ж тоді може проявитися батьківська любов? Після катування уроками в щирість прояву батьківської любові дитина вже не повірить.
Таким чином, шкільна освіта марнує час, який даний природою дитині для розвитку; у дитини відбирають здоров’я; відбирають дитинство; закладають комплекси, до того ж створюють атмосферу відчуження в сім’ї.
Кому й навіщо потрібна така школа? Задумайтесь. Бо це, повірте, не недолугість наших керманичів.
Батьки платять пристойні гроші за шкільні підручники. Черевики оглядають, щоб без дефекту, а підручники купують «в темну». А чи хто з нас поцікавився, за що платить? Чи прочитав по розділах, що з тієї інформації буде потрібним у житті, а що марне? Чи самі не змогли би прожити без бінома Ньютона, без похідних та інтегралів? Чи ми щодня добуваємо кубічні корені? Га? Навіть батьки з вищою освітою? Ото ж.
А не задумувались чому нас, усіх з обов’язковою середньою освітою, так легко дурять політтехнологи? Чому школа не озброїла нас знаннями, які би унеможливили це? Думайте.
Мене дивує позиція вчителів – чому вони протестують відносно малих зарплат, але не протестують проти того, що їх змушують калічити дітей?
Адже вчителі безпосередньо спілкуються з дітьми і бачать відірваність програм від потреб реального життя. Невже байдуже, що робити,– аби гроші?
Наша мета: шкільна освіта повинна готувати дитину до дорослого життя і повинна нести дитині радість пізнання.
Американський письменник Едвард Еббі говорив: «Зростання заради зростання – це ідеологія ракової клітини». Те ж саме можна віднести і до сучасної школи: «Навчання заради навчання – це ракова пухлина освіти».
Свідомі люди, студенти, і подекуди школярі, протестують проти неукраїнської, антинародної і нелюдської політики біло-блакитного міністерства освіти… А батькам і вчителям – байдуже?
Про культуру і молодіжну політику взагалі говорити не варто – досить ввімкнути телевізор, або будь-який із «шансонів». Пиво, «слабоалкоголка» (спеціально для алкоголізації дітей), тютюнопаління, розпуста і пов’язані з нею хвороби, злочинна романтика, насилля, ідеали паразитизму і все це у поєднанні з шкільною дебілізацією творить людину, для якої створення нормальної сім’ї – марна справа. Так і чвалаємо в стаді весело до прірви.
Думайте. Думка – пролог до дії.
Я прийшла дитиною в цей світ
І душі своєї не згубила.
Крізь безтямну повсякденність літ
Ось нарешті тяма засвітила:
Дивну радість і дитинну душу
Я несла усьому, що тут є…
Чом тепер спокутувати мушу
Без вини провину за своє?
Нащо, люди, із дітей невинних,
Що ідуть до вас із Таїни,
Робите рабів речей невпинно
І солдат для хижої війни?
Чом збагнуть не можете донині,
Хто до вас приходить звідтіля?
Зазирніть у очі ви дитині,
Запитайте чисте немовля:
Чи ж потрібне ясному маляті
Все безглуздя вашого життя:
Ця мерзота, розбрату прокляття,
Що отруює онуків майбуття…
Припиніть,
Дорослі хворі люди,
Припиніть
Калічити дітей!
Мить прийде –
І діти вас засудять…
Вам не буде прощення за це!
Володимир Степаненко , вірш – Алла Степаненко (LELEK@-@RT) 01.02.2012р.
НАРОДНА КОНСТИТУЦІЯ УКРАЇНИ (Продовження)
Розділ 6. Освіта
Константа 6.1. В Україні здійснюється обов’язкова загальна середня шкільна освіта і виховання громадян (надалі: шкільна освіта).
6.1.1. Мета шкільної освіти – підготовка майбутнього громадянина до самостійного життя.
6.1.2. В державних та комунальних школах освіта здійснюється за рахунок державного чи місцевого бюджетів за державною програмою обов’язкової середньої освіти, затвердженою відповідним міністерством.
6.1.3. Шкільна освіта покликана сформувати в майбутніх громадян світогляд, орієнтований:
– на гармонійне поєднання особистих і суспільних інтересів;
– на гармонійне поєднання національних і загальнолюдських цінностей;
– на усвідомлення відповідальності людини, як єдиного творящого начала на Землі, за долю планети.
6.1.4. При цьому повинні поглиблено вивчатись:
– правдива національна і світова історія;
– українська мова;
– українська і світова література;
– основи музичної грамоти, народних танців і співу;
– культура, світогляд і національні традиції українців;
– Конституція і право;
– біологія, екологія валеологія і фізична культура;
– короткий курс основ індивідуальної та соціальної психології;
– домоводство та інші життєво необхідні дисципліни.
6.1.5. Природничі та точні науки загального курсу вивчаються в об’ємі вимог реального життя та перспектив його розвитку.
6.1.6. Загальний об’єм класних програм обов’язкової середньої освіти обмежується психофізіологічними можливостями навантаження дітей відповідного віку.
6.1.7. Основним критерієм якості освітніх програм має бути обґрунтований вимогами часу мінімальний об’єм знань, а якості освіти – їх глибина і міцність.
6.1.8. Громадянам, які належать до національних, чи етнічних меншин, гарантується отримання загальної шкільної освіти рідною мовою, або вивчення рідної мови в державних і комунальних навчальних закладах за ініціативи і підтримки місцевих офіційно зареєстрованих національно-культурних товариств.
6.1.9. В будь-яких закладах середньої освіти (профільних, професійних, приватних та інших) державна програма обов’язкової середньої освіти має вивчатися в повному обсязі.
6.1.10. Держава контролює якість навчання в усіх закладах середньої освіти незалежно від форм власності на освітній заклад, та мови навчання.
6.1.11. Шкільна освіта завершується видачею атестата зрілості, а також посвідчення (паспорта) громадянина України, незалежно від віку атестанта.
6.1.12. Поглиблене вивчення точних та природничих наук здійснюється на факультативах, на профільних, або загальноосвітніх підготовчих курсах абітурієнтів вищих учбових закладів, а також в закладах післяшкільної професійної освіти.
Константа 6.2. Державна освіта відокремлена від церкви, а також від інших релігійних організацій.
Константа 6.3 У відповідності до своїх потреб держава на умовах договору з кожним абітурієнтом, що витримав конкурсний відбір, в закладах вищої освіти бюджетним коштом здійснює підготовку резерву спеціалістів для державних установ і підприємств. В договорі обов’язково обумовлюються критерії надання і розмір стипендії, державні пільги студентам, а також перше робоче місце та житло молодим спеціалістам – своїм стипендіатам.
Константа 6.4. Держава забезпечує доступність і безоплатність дошкільної, повної загальної середньої та середньої професійної освіти.
Константа 6.5. Держава гарантує розвиток дошкільної, повної загальної середньої, факультативної позашкільної та післяшкільної, професійно-технічної, вищої і післядипломної освіти різних форм навчання та різних форм власності навчальних закладів.
Розділ 7. Культура
Діяльність держави в галузі культури спрямована:
– на подолання наслідків колоніальних утисків української мови і культури Російською царською імперією та комуністичним СРСР;
– на відродження і розвиток мови та національної культури українців і національних меншин України.
Константа 7.1. В навчальних закладах України запроваджується українська мова навчання.
7.1.1. Будь-яка інша мова навчання може бути запроваджена в спеціальних навчальних закладах (в школах, середніх та вищих учбових закладах) з метою підготовки спеціалістів для потреб держави, а також за вмотивованим поданням громад національних меншин та національно-культурних товариств етнічних меншин.
Константа 7.2. Викладачам всіх державних (комунальних) учбових закладів надається статус державного службовця з обов’язковим спілкуванням на службі з учнями та студентами, а також між собою мовою викладання.
Константа 7.3. Діловодство, а також спілкування посадовців в державних установах та на підприємствах здійснюється державною мовою, а на автономній території національних меншин – також і мовою національної меншини.
7.3.1. Посадові особи державних установ, закладів освіти і культури, засобів масової інформації зобов’язані досконало знати і використовувати усну і письмову державну мову, а на території автономій національних меншин – також і мову національної меншини.
Константа 7.4. заборонено:
в будь-яких творах, в будь-яких заходах, в будь-якому місці, за будь-яких обставин, будь-якими засобами:
– використання ненормативної лексики;
– публічне виконання, чи тиражування низькопробних та вульгарних творів, які принижують людську гідність;
– пропаганду насилля, алкоголю і наркотиків, сексуальної розбещеності і збочень;
– пропаганду споживацької моралі, паразитичного способу життя, злодійської романтики;
– пропаганду асоціальної поведінки та нав’язування інших аморальних цінностей;
– пропаганду війни, національної і расової нетерпимості.
Константа 7.5. Держава сприяє будівництву і відновленню державних та комунальних закладів культури, як необхідної ланки відродження національної культури, виховання моральної людини та осмислене заповнення її дозвілля.
Константа 7.6. Державні та комунальні заклади культури тісно співпрацюють з учбовими закладами освіти, з метою розширення та первинного практичного застосування знань, отриманих учнями згідно з освітніми програмами, через студії – літературні, образотворчого мистецтва, народних промислів, а також через гуртки – танцювальні, співочі, краєзнавчі, технічні,натуралістів, спортивні та інші.
Константа 7.7. Державні та комунальні заклади культури також відкривають для громадян будь-яких вікових категорій студії, клуби за інтересами, проводять розважальні заходи та інше.
Константа 7.8. Держава та органи місцевого самоврядування здійснюють опіку музеїв, історичних пам’яток, сприяють збиранню та збереженню свідчень про минулі події, про людей, які творили історію.
Константа 7.9. Культурна спадщина охороняється законом.
Держава забезпечує збереження історичних пам'яток та інших об'єктів, що становлять культурну цінність; вживає заходів для повернення в Україну національних культурних цінностей, які знаходяться за її межами.
Перехідні положення до розділів 6 та 7.
Після прийняття Конституції:
1. За термін до 6 місяців на конкурсній основі розробляються тимчасові програми з усіх шкільних предметів викладання;
2. Протягом двох років колективами авторів здійснюється розробка, а державою випуск підручників за програмою обов’язкової середньої освіти. Одночасно систематично здійснюються інтернет-розсилки методичних матеріалів по предметах і класах для вчителів і учнів;.
3. По ходу освоєння нових програм здійснюється їх обговорення і коригування.
4. Для вчителів, які не володіють (або погано володіють) фаховою українською мовою, чи мовою викладання в школах національних меншин здійснюються заходи по підвищенню їх мовної кваліфікації.
5. Всі названі заходи здійснюються волонтерами та коштом держави.
6. Протягом перших 5 років переходу на усталену програму обов’язкової середньої освіти вчителям виплачується 20% надбавка до основної заробітної плати та оплата в розмірі середньої заробітної платні за відвідування курсів підвищення кваліфікації.
Розділ 8. Молодіжна політика. Сім’я
Константа 8.1. Держава опікується післяшкільним фізичним і духовним вихованням молоді аж до сталого їх утвердження в житті за своїм вибором.
Константа 8.2. Держава сприяє розвиткові фізичної культури і спорту.
Константа 8.3. Держава приймає міри від розтління молоді. Держава підтримує літературу, музику, кіно, телебачення, образотворче мистецтво молодіжної тематики, яке показує переваги духовних цінностей перед матеріальними, осмисленого здорового способу життя перед життям, яке керується задоволенням поклику тваринних інстинктів.
Константа 8.4. Держава приймає безпосередню участь в патріотичному вихованні молоді на прикладах наших героїчних предків, на їх досягненнях і наслідках їхніх помилок.
8.4.1. Держава сприяє організації молодіжних патріотичних клубів, вишкільних таборів підготовки до служби в війську, здійснює їх матеріальне забезпечення.
Константа 8.5. Особлива роль в вихованні здорової, ініціативної, дисциплінованої, відповідальної людини надається службі в війську. Держава гарантує дотримання законності і статутних відносин в війську.
Константа 8.6. Держава опікується підготовкою молоді до створення в зрілому віці здорової міцної сім’ї і народження здорових бажаних дітей.
8.6.1. Держава сприяє тому, щоб кожна молода сім’я ще до народження дитини могла забезпечити себе житлом і достатнім мінімумом матеріальних благ.
Константа 8.7. Шлюб ґрунтується на вільній згоді жінки і чоловіка. Кожен із подружжя має рівні права і обов'язки у шлюбі та сім'ї.
8.7.1. Оплачувана в розмірі мінімальної заробітної платні відпустка по догляду за дитиною до трьох років може надаватися одному з батьків.
Константа 8.8. Батьки зобов'язані утримувати і виховувати дітей до їх повноліття.
Константа 8.9. Повнолітні діти зобов'язані піклуватися про своїх непрацездатних батьків.
Константа 8.10. Сім'я, дитинство, материнство і батьківство охороняються державою.
Константа 8.11. Діти рівні у своїх правах незалежно від соціального походження, майнового стану батьків, а також від того, народжені вони у шлюбі чи поза ним.
Константа 8.12. Насильство над дитиною та її жорстока експлуатація в сім’ї і поза сім’єю – переслідуються законом.
Константа 8.13. Утримання та виховання дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, покладається на державу.
Розділ 9 Охорона здоров’я
Джерело: http://lelekanews.blogspot.com/2012/02/6-8.html
Освіта, культура, молодіжна політика, сім’я – все це наріжні камені долі майбутнього покоління, котрі зараз перетворені на інструменти геноциду нашого народу. Знищується покоління, якому жити після нас.
Школярики перевантажені науками, абсолютно не потрібними їм у житті.
Розуміння, а чи відчуття дітьми непотрібності цих знань вбиває їх інтерес до навчання. Але ж саме емоційна сфера (інтерес) є основою засвоєння знань. До того ж вчителі-заробітчани, які тільки тому й потрібні, щоб викликати інтерес до свого предмета – відбувають свої «години».
Відсутність інтересу до цих «наук» та великі об’єми кожного уроку призводять до поверхового його засвоєння учнями на один день – вивчив урок, відповів і забув. В таких обставинах навіть потрібні знання засвоюються поверхово.
Наслідки такої освіти:
– у дітей руйнується нервова система, розхитується психіка; діти втрачають здоров’я, впевненість у своїх силах; створюється комплекс меншовартості, комплекс звуження можливостей самореалізації;
– як наслідок, мрії про майбутнє звужуються до «вийті замуж за богатаво», «пойті работать в міліцію», або щось подібне;
– у спілкуванні батьків з дітьми переважають вимоги щодо вивчення дітьми уроків, що дітьми сприймається як моральне насилля. А в чому ж тоді може проявитися батьківська любов? Після катування уроками в щирість прояву батьківської любові дитина вже не повірить.
Таким чином, шкільна освіта марнує час, який даний природою дитині для розвитку; у дитини відбирають здоров’я; відбирають дитинство; закладають комплекси, до того ж створюють атмосферу відчуження в сім’ї.
Кому й навіщо потрібна така школа? Задумайтесь. Бо це, повірте, не недолугість наших керманичів.
Батьки платять пристойні гроші за шкільні підручники. Черевики оглядають, щоб без дефекту, а підручники купують «в темну». А чи хто з нас поцікавився, за що платить? Чи прочитав по розділах, що з тієї інформації буде потрібним у житті, а що марне? Чи самі не змогли би прожити без бінома Ньютона, без похідних та інтегралів? Чи ми щодня добуваємо кубічні корені? Га? Навіть батьки з вищою освітою? Ото ж.
А не задумувались чому нас, усіх з обов’язковою середньою освітою, так легко дурять політтехнологи? Чому школа не озброїла нас знаннями, які би унеможливили це? Думайте.
Мене дивує позиція вчителів – чому вони протестують відносно малих зарплат, але не протестують проти того, що їх змушують калічити дітей?
Адже вчителі безпосередньо спілкуються з дітьми і бачать відірваність програм від потреб реального життя. Невже байдуже, що робити,– аби гроші?
Наша мета: шкільна освіта повинна готувати дитину до дорослого життя і повинна нести дитині радість пізнання.
Американський письменник Едвард Еббі говорив: «Зростання заради зростання – це ідеологія ракової клітини». Те ж саме можна віднести і до сучасної школи: «Навчання заради навчання – це ракова пухлина освіти».
Свідомі люди, студенти, і подекуди школярі, протестують проти неукраїнської, антинародної і нелюдської політики біло-блакитного міністерства освіти… А батькам і вчителям – байдуже?
Про культуру і молодіжну політику взагалі говорити не варто – досить ввімкнути телевізор, або будь-який із «шансонів». Пиво, «слабоалкоголка» (спеціально для алкоголізації дітей), тютюнопаління, розпуста і пов’язані з нею хвороби, злочинна романтика, насилля, ідеали паразитизму і все це у поєднанні з шкільною дебілізацією творить людину, для якої створення нормальної сім’ї – марна справа. Так і чвалаємо в стаді весело до прірви.
Думайте. Думка – пролог до дії.
Я прийшла дитиною в цей світ
І душі своєї не згубила.
Крізь безтямну повсякденність літ
Ось нарешті тяма засвітила:
Дивну радість і дитинну душу
Я несла усьому, що тут є…
Чом тепер спокутувати мушу
Без вини провину за своє?
Нащо, люди, із дітей невинних,
Що ідуть до вас із Таїни,
Робите рабів речей невпинно
І солдат для хижої війни?
Чом збагнуть не можете донині,
Хто до вас приходить звідтіля?
Зазирніть у очі ви дитині,
Запитайте чисте немовля:
Чи ж потрібне ясному маляті
Все безглуздя вашого життя:
Ця мерзота, розбрату прокляття,
Що отруює онуків майбуття…
Припиніть,
Дорослі хворі люди,
Припиніть
Калічити дітей!
Мить прийде –
І діти вас засудять…
Вам не буде прощення за це!
Володимир Степаненко , вірш – Алла Степаненко (LELEK@-@RT) 01.02.2012р.
НАРОДНА КОНСТИТУЦІЯ УКРАЇНИ (Продовження)
Розділ 6. Освіта
Константа 6.1. В Україні здійснюється обов’язкова загальна середня шкільна освіта і виховання громадян (надалі: шкільна освіта).
6.1.1. Мета шкільної освіти – підготовка майбутнього громадянина до самостійного життя.
6.1.2. В державних та комунальних школах освіта здійснюється за рахунок державного чи місцевого бюджетів за державною програмою обов’язкової середньої освіти, затвердженою відповідним міністерством.
6.1.3. Шкільна освіта покликана сформувати в майбутніх громадян світогляд, орієнтований:
– на гармонійне поєднання особистих і суспільних інтересів;
– на гармонійне поєднання національних і загальнолюдських цінностей;
– на усвідомлення відповідальності людини, як єдиного творящого начала на Землі, за долю планети.
6.1.4. При цьому повинні поглиблено вивчатись:
– правдива національна і світова історія;
– українська мова;
– українська і світова література;
– основи музичної грамоти, народних танців і співу;
– культура, світогляд і національні традиції українців;
– Конституція і право;
– біологія, екологія валеологія і фізична культура;
– короткий курс основ індивідуальної та соціальної психології;
– домоводство та інші життєво необхідні дисципліни.
6.1.5. Природничі та точні науки загального курсу вивчаються в об’ємі вимог реального життя та перспектив його розвитку.
6.1.6. Загальний об’єм класних програм обов’язкової середньої освіти обмежується психофізіологічними можливостями навантаження дітей відповідного віку.
6.1.7. Основним критерієм якості освітніх програм має бути обґрунтований вимогами часу мінімальний об’єм знань, а якості освіти – їх глибина і міцність.
6.1.8. Громадянам, які належать до національних, чи етнічних меншин, гарантується отримання загальної шкільної освіти рідною мовою, або вивчення рідної мови в державних і комунальних навчальних закладах за ініціативи і підтримки місцевих офіційно зареєстрованих національно-культурних товариств.
6.1.9. В будь-яких закладах середньої освіти (профільних, професійних, приватних та інших) державна програма обов’язкової середньої освіти має вивчатися в повному обсязі.
6.1.10. Держава контролює якість навчання в усіх закладах середньої освіти незалежно від форм власності на освітній заклад, та мови навчання.
6.1.11. Шкільна освіта завершується видачею атестата зрілості, а також посвідчення (паспорта) громадянина України, незалежно від віку атестанта.
6.1.12. Поглиблене вивчення точних та природничих наук здійснюється на факультативах, на профільних, або загальноосвітніх підготовчих курсах абітурієнтів вищих учбових закладів, а також в закладах післяшкільної професійної освіти.
Константа 6.2. Державна освіта відокремлена від церкви, а також від інших релігійних організацій.
Константа 6.3 У відповідності до своїх потреб держава на умовах договору з кожним абітурієнтом, що витримав конкурсний відбір, в закладах вищої освіти бюджетним коштом здійснює підготовку резерву спеціалістів для державних установ і підприємств. В договорі обов’язково обумовлюються критерії надання і розмір стипендії, державні пільги студентам, а також перше робоче місце та житло молодим спеціалістам – своїм стипендіатам.
Константа 6.4. Держава забезпечує доступність і безоплатність дошкільної, повної загальної середньої та середньої професійної освіти.
Константа 6.5. Держава гарантує розвиток дошкільної, повної загальної середньої, факультативної позашкільної та післяшкільної, професійно-технічної, вищої і післядипломної освіти різних форм навчання та різних форм власності навчальних закладів.
Розділ 7. Культура
Діяльність держави в галузі культури спрямована:
– на подолання наслідків колоніальних утисків української мови і культури Російською царською імперією та комуністичним СРСР;
– на відродження і розвиток мови та національної культури українців і національних меншин України.
Константа 7.1. В навчальних закладах України запроваджується українська мова навчання.
7.1.1. Будь-яка інша мова навчання може бути запроваджена в спеціальних навчальних закладах (в школах, середніх та вищих учбових закладах) з метою підготовки спеціалістів для потреб держави, а також за вмотивованим поданням громад національних меншин та національно-культурних товариств етнічних меншин.
Константа 7.2. Викладачам всіх державних (комунальних) учбових закладів надається статус державного службовця з обов’язковим спілкуванням на службі з учнями та студентами, а також між собою мовою викладання.
Константа 7.3. Діловодство, а також спілкування посадовців в державних установах та на підприємствах здійснюється державною мовою, а на автономній території національних меншин – також і мовою національної меншини.
7.3.1. Посадові особи державних установ, закладів освіти і культури, засобів масової інформації зобов’язані досконало знати і використовувати усну і письмову державну мову, а на території автономій національних меншин – також і мову національної меншини.
Константа 7.4. заборонено:
в будь-яких творах, в будь-яких заходах, в будь-якому місці, за будь-яких обставин, будь-якими засобами:
– використання ненормативної лексики;
– публічне виконання, чи тиражування низькопробних та вульгарних творів, які принижують людську гідність;
– пропаганду насилля, алкоголю і наркотиків, сексуальної розбещеності і збочень;
– пропаганду споживацької моралі, паразитичного способу життя, злодійської романтики;
– пропаганду асоціальної поведінки та нав’язування інших аморальних цінностей;
– пропаганду війни, національної і расової нетерпимості.
Константа 7.5. Держава сприяє будівництву і відновленню державних та комунальних закладів культури, як необхідної ланки відродження національної культури, виховання моральної людини та осмислене заповнення її дозвілля.
Константа 7.6. Державні та комунальні заклади культури тісно співпрацюють з учбовими закладами освіти, з метою розширення та первинного практичного застосування знань, отриманих учнями згідно з освітніми програмами, через студії – літературні, образотворчого мистецтва, народних промислів, а також через гуртки – танцювальні, співочі, краєзнавчі, технічні,натуралістів, спортивні та інші.
Константа 7.7. Державні та комунальні заклади культури також відкривають для громадян будь-яких вікових категорій студії, клуби за інтересами, проводять розважальні заходи та інше.
Константа 7.8. Держава та органи місцевого самоврядування здійснюють опіку музеїв, історичних пам’яток, сприяють збиранню та збереженню свідчень про минулі події, про людей, які творили історію.
Константа 7.9. Культурна спадщина охороняється законом.
Держава забезпечує збереження історичних пам'яток та інших об'єктів, що становлять культурну цінність; вживає заходів для повернення в Україну національних культурних цінностей, які знаходяться за її межами.
Перехідні положення до розділів 6 та 7.
Після прийняття Конституції:
1. За термін до 6 місяців на конкурсній основі розробляються тимчасові програми з усіх шкільних предметів викладання;
2. Протягом двох років колективами авторів здійснюється розробка, а державою випуск підручників за програмою обов’язкової середньої освіти. Одночасно систематично здійснюються інтернет-розсилки методичних матеріалів по предметах і класах для вчителів і учнів;.
3. По ходу освоєння нових програм здійснюється їх обговорення і коригування.
4. Для вчителів, які не володіють (або погано володіють) фаховою українською мовою, чи мовою викладання в школах національних меншин здійснюються заходи по підвищенню їх мовної кваліфікації.
5. Всі названі заходи здійснюються волонтерами та коштом держави.
6. Протягом перших 5 років переходу на усталену програму обов’язкової середньої освіти вчителям виплачується 20% надбавка до основної заробітної плати та оплата в розмірі середньої заробітної платні за відвідування курсів підвищення кваліфікації.
Розділ 8. Молодіжна політика. Сім’я
Константа 8.1. Держава опікується післяшкільним фізичним і духовним вихованням молоді аж до сталого їх утвердження в житті за своїм вибором.
Константа 8.2. Держава сприяє розвиткові фізичної культури і спорту.
Константа 8.3. Держава приймає міри від розтління молоді. Держава підтримує літературу, музику, кіно, телебачення, образотворче мистецтво молодіжної тематики, яке показує переваги духовних цінностей перед матеріальними, осмисленого здорового способу життя перед життям, яке керується задоволенням поклику тваринних інстинктів.
Константа 8.4. Держава приймає безпосередню участь в патріотичному вихованні молоді на прикладах наших героїчних предків, на їх досягненнях і наслідках їхніх помилок.
8.4.1. Держава сприяє організації молодіжних патріотичних клубів, вишкільних таборів підготовки до служби в війську, здійснює їх матеріальне забезпечення.
Константа 8.5. Особлива роль в вихованні здорової, ініціативної, дисциплінованої, відповідальної людини надається службі в війську. Держава гарантує дотримання законності і статутних відносин в війську.
Константа 8.6. Держава опікується підготовкою молоді до створення в зрілому віці здорової міцної сім’ї і народження здорових бажаних дітей.
8.6.1. Держава сприяє тому, щоб кожна молода сім’я ще до народження дитини могла забезпечити себе житлом і достатнім мінімумом матеріальних благ.
Константа 8.7. Шлюб ґрунтується на вільній згоді жінки і чоловіка. Кожен із подружжя має рівні права і обов'язки у шлюбі та сім'ї.
8.7.1. Оплачувана в розмірі мінімальної заробітної платні відпустка по догляду за дитиною до трьох років може надаватися одному з батьків.
Константа 8.8. Батьки зобов'язані утримувати і виховувати дітей до їх повноліття.
Константа 8.9. Повнолітні діти зобов'язані піклуватися про своїх непрацездатних батьків.
Константа 8.10. Сім'я, дитинство, материнство і батьківство охороняються державою.
Константа 8.11. Діти рівні у своїх правах незалежно від соціального походження, майнового стану батьків, а також від того, народжені вони у шлюбі чи поза ним.
Константа 8.12. Насильство над дитиною та її жорстока експлуатація в сім’ї і поза сім’єю – переслідуються законом.
Константа 8.13. Утримання та виховання дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, покладається на державу.
Розділ 9 Охорона здоров’я
Джерело: http://lelekanews.blogspot.com/2012/02/6-8.html
Немає коментарів:
Дописати коментар