- Територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження. Спадщина, визнана судом відумерлою, переходить у власність територіальної громади за місцем відкриття спадщини. Стаття 60. Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” -

суботу, 7 лютого 2015 р.

Про громадські ради

На прес-конференції, присвяченій громадським радам, що відбулась 5 лютого у медіа-агентстві «Днепр-Пост», та у програмі «Тема дня» обговорювали питання не лише законодавчого, а й фактичного функціонування цих дорадчо-консультативних органів.

При створенні Громадських рад закладалась наступна логіка, що це будуть дорадчі органи при виконавчих органах влади, з метою контролю влади.

Але на практиці подібні структури перетворились на так звані "одобрямси".  Тобто існуючі громадські ради не відповідають логіці створення подібних організацій. При формуванні громадських рад для організацій, що приймають участь у цьому процесі виставляють, зазвичай декілька вимог лише з однією метою - відсікти незгодних та створити черговий "одобрямс", задля того, щоб у людей виникала ілюзія підтримки та контролю влади громадськими організаціями. Наразі при формуванні громадської ради при Дніпропетровській обласній державній адміністрації однією з вимог є - строк існування організацій не менше 2 років. 

Як наслідок до громадських рад не потрапляють організації, які були створенні на основі майдану.

Найголовніше, чого не враховує сучасна практика формування громадських рад – це те, що в країні відбулась без перебільшень історична подія – Майдан. Той факт, що люди, які найбільше прагнули реформ на сьогодні відсторонені від можливості впливати на долю країни, є дуже негативним моментом.
Але навіть і це не головне. Будь-яка влада повинна мати стратегію розвитку країни, такий собі покроковий план, але нажаль і після перемоги майдану нова влада не може задовольнити запит суспільства на реформи. Країна не побачила плану розвитку, замість цього ми спостерігаємо чергові декларації про наміри та популізм. Проблема полягає у тому, що в умовах війни кожен день у якій країна продовжує існувати у форматі бюджетоорієнтованої "попільно-відкатної" економічній моделі ми втрачаємо шанси на майбутнє, влада марно втрачає життя людей у війні за Україну.

Тому діюча влада продовжує повторювати хибну практику "одобрямсів", якою так любили користуватися при минулій владі. Країна так і не побачила не плану розвитку не довгоочікуваних реформ. Хоча громадські ради мали стати одним з тих інструментів контролю влади та надання рекомендацій, щодо реформування.

P.S. У свою чергу ГО "Народна воля Дніпра" готова контролювати діяльність влади та надавати пропозиції,щодо реформування країни. Більш того при створенні ГО "Народна воля Дніпра" вкладалась ідея формування експертного середовища, для надання фахових рекомендацій, щодо реформування країни. ГО "Народна воля Дніпра" реалізує подібну концепцію у своїй діяльності. Отже Україна терміново потребує реформ.


Немає коментарів:

Дописати коментар