- Територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження. Спадщина, визнана судом відумерлою, переходить у власність територіальної громади за місцем відкриття спадщини. Стаття 60. Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” -

середа, 16 жовтня 2013 р.

Націоналізм – це здоровий стан душі, - російський філософ


Суть націоналізму визначали не лише українські, а й російські ідеологи. Цього року виповнилося 130 років з дня народження видатного російського філософа Івана Олександровича Ільїна, якого любить цитувати Президент РФ Володимир Путін.

 Ось фрагменти з праць Івана Ільїна, де йде мова про націоналізм:


"Націоналізм проявляється, перш за все, в інстинкті національного самозбереження; і цей інстинкт є станом вірним і виправданим. Не слід соромитися його, гасити або глушити його; треба осмислювати його перед лицем Божим, духовно обгрунтовувати і облагороджувати його прояви. Цей інстинкт повинен не дрімати в душі народу, не спати. Він живе зовсім не "по той бік добра і зла", навпаки, він підпорядкований законам добра і духу. Він повинен мати свої прояви в любові, жертовності, хоробрості й мудрості; він повинен мати свої свята, свої радощі, свої печалі і свої моління. З нього має народитися національне єднання, у всій його інстинктивній "бджолиності" і мурашиності". Він повинен горіти в національній культурі і в творчості національного генія.

Що таке є націоналізм ?

Націоналізм є любов до історичної подоби і творчого акту свого народу у всій його своєрідності. Націоналізм є віра в інстинктивну і духовну силу свого народу, віра в його духовне покликання. Націоналізм є воля до того, щоб мій народ творчо і вільно розквітав у Божому садку. Націоналізм є споглядання свого народу перед лицем Божим, споглядання його душі, його недоліків, його талантів, його історичної проблематики, його небезпек і його спокус. Націоналізм є система вчинків, що випливають з цієї любові, з цієї віри, з цієї волі і з цього споглядання.

 Ось чому національне почуття є духовний вогонь, який веде людину до служіння та жертв, а народ - до духовного розквіту. Це є якесь захоплення (улюблений вислів Суворова!). Від споглядання свого народу в плані Божому і в дарах Його Благодаті. Це є подяка Богові за ці дари; але в той же час і скорбота про свій народ і сором за нього, якщо він виявляється не на висоті цих дарів. У національному почутті приховане джерело гідності, яке Карамзін позначив колись, як "народну гордість"; - і джерело єднання…; - і джерело державногї правосвідомості, яка сполучає "всіх нас" у живу державну єдність.

 Націоналізм відчуває, сповідує і відстоює життя свого народу як дорогоцінну духовну самосіянність. Він приймає дари і сотворіння свого народу, як свій власний духовний грунт, як відправний пункт своєї власної творчості. І він правий у цьому. Бо творчий акт не винаходиться кожною людиною для себе, але вистраждається і виношується цілим народом протягом століть. Душевний уклад праці та побуту, і духовний уклад любові і споглядання, молитви і пізнання, - при всій його особистій своєрідності, має ще й національну природу, національну однорідність і національну своєрідність. Згідно із загальним соціально-психологічним законом, подоба єднає людей, спілкування посилює цю подобу, і радість бути зрозумілим розкриває душі і поглиблює спілкування. Ось чому національний творчий акт ріднить людей між собою і пробуджує в них бажання розкритися, висловитися, віддати "своє заповітне" і знайти відгук в інших. Творча людина творить завжди від імені свого народу і звертається насамперед і найбільше до свого народу.

 А між тим створити щось прекрасне, досконале для всіх народів - може тільки той, хто утвердився в творчому акті свого народу. "Світовий геній" є завжди і перш за все - "національний геній", і всяка спроба створити щось велике із зденаціоналізованої або "інтернаціональної" душі дає в кращому випадку тільки уявну, "екранну" "знаменитість". Істинна велич завжди грунтовна. Справжній геній завжди національний: і він знає це сам про себе.
 І якщо пророки не приймаються у своїй вітчизні, то не тому, що вони творять з якогось "наднаціонального" акта, а тому, що вони поглиблюють творчий акт свого народу до того рівня, до тієї глибини, яка ще не доступна їх єдиноплеменним сучасникам. Пророк і геній - національне свого покоління, у вищому і кращому значенні цього слова. Перебуваючи у своєрідності свого народу, вони здійснюють національний акт класичної глибини і зрілості і тим показують своєму народу його справжню силу, його покликання і прийдешні шляхи.

 Отже, націоналізм є здоровий і виправданий настрій душі. Те, що націоналізм любить і чому він служить - справді гідне любові, боротьби і жертв.

Що є істинний націоналізм

Є закон людської природи і культури, в силу якого все велике може бути сказано людиною або народом тільки по-своєму, і все геніальне народиться саме в лоні національного досвіду, укладу і духу. Денаціоналізуючись, людина втрачає доступ до глибоких криниць духу і до священних вогнів життя. Бо ці колодязі і ці вогні завжди національні: в них закладені і живуть цілі століття всенародного праці, страждання, боротьби, споглядання, молитви і думки. Національне знеособлення є велика біда і небезпека: людина стає безрідним ізгоєм, безпідставним і безплідним блукачем по чужих духовним дорогах, знеособленим інтернаціоналістом, а народ перетворюється на історичний пісок і сміття.

 Всією своєю історією і культурою, всім своєю працею, спогляданням і генієм кожен народ служить Богові, як уміє. І для цього служіння кожен народ отримує згори дари Святого Духа і земне середовище для життя і боротьби. І кожен по-своєму сприймає ці дари і по-своєму створює свою культуру в даному йому земному середовищі.
 І ось, націоналізм є впевнене і пристрасне почуття, - що мій народ дійсно отримав дари Святого Духа;
 що він прийняв їх своїм інстинктивним почуттєвищем і творчо втілив їх по-своєму;
 що сила його жива і багата, і покликана до подальших великих, творчих звершень;
 що тому народові моєму личить культурне «самостояння» як запорука його величі (формула Пушкіна), і незалежність державного буття.

 Ось чому істинний націоналізм можна описати як духовний вогонь, який підносить людину до жертовного служіння, а народ - до духовного розквіту. Це є захват від споглядання свого народу в плані Божому, в дарах Його Благодаті. Націоналізм є подяка Богові за ці дари; але він є і скорбота про свій народ, якщо народ виявляється не на висоті цих дарів.
 Але істинний націоналізм вчить і покаяння, і смирення - при спогляданні слабкостей і крахів свого народу.

Дійсний націоналізм відкриває людині очі і на національну своєрідність інших народів: він учить не зневажати інші народи, а шанувати їхні духовні досягнення і їхнє національне почуття, бо і вони причетні до дарів Божих, і вони втілили їх по-своєму, як могли. Він вчить ще, що інтернаціоналізм є духовна хвороба і джерело спокус; і що над-націоналізм доступний тільки справжньому націоналісту: бо створити щось прекрасне для всіх народів може тільки той, хто утвердився в творчому лоні свого народу. Істинна велич завжди грунтовна. Справжній геній завжди национальний.

 Така суть істинного націоналізму. І ми не повинні коливатися в ньому, слухаючи спокуси псевдохристиянського або безбожного інтернаціоналізму".


Немає коментарів:

Дописати коментар