Способи маніпулювання народом.
1. Відволікання уваги
Основним
елементом управління суспільством є відволікання уваги людей від важливих
проблем і рішень, прийнятих політичними та економічними правлячими колами, за
допомогою постійного насичення інформаційного простору малозначними
повідомленнями.
«Постійно відволікати увагу громадян від справжніх
соціальних проблем, перемикаючи його на теми, що не мають реального значення.
Домагатися того, щоб громадяни постійно були чимось зайняті і у них не
залишалося часу на роздуми.
2. Створювати проблеми, а потім пропонувати способи їх
вирішення
Створюється
проблема, якась «ситуація», розрахована на те, щоб викликати певну реакцію
серед населення з тим, щоб воно само зажадало вжиття заходів, які необхідні
правлячим колам. Наприклад, допустити
розкручування спіралі насильства в містах або організувати криваві теракти для
того, щоб громадяни зажадали прийняття законів про посилення заходів безпеки та
проведення політики, що ущемляє громадянські свободи.
3. Спосіб поступової застосування
Щоб домогтися
прийняття будь-якого непопулярного заходу, досить впроваджувати його поступово
- день за днем, рік за роком.
4. Відстрочка виконання
Інший спосіб
продавити непопулярне рішення полягає в тому, щоб представити його в якості
«хворобливого і необхідного» і домогтися в даний момент згоди громадян на його
здійснення в майбутньому. Набагато простіше погодитися на будь-які жертви в
майбутньому, ніж у сьогоденні.
По-перше,
тому що це не відбудеться негайно. По-друге, тому, що народ в масі своїй завжди
схильний плекати наївні надії на те, що «завтра все зміниться на краще» і що
тих жертв, яких від нього вимагають, вдасться уникнути. Це надає громадянам
більше часу для того, щоб звикнути з думкою про зміни і смиренно прийняти їх,
коли настане час.
5. Звертатися до
народу як до малих дітей
У більшості
пропагандистських виступів, розрахованих на широку публіку, використовуються
такі доводи, персонажі, слова і інтонація, начебто мова йде про дітей шкільного
віку із затримкою в розвитку або розумово неповноцінних індивідуумах.
Чим наполегливіше
хтось намагається ввести в оману слухача, тим більшою мірою він намагається
використовувати інфантильні мовні звороти. Чому? «Якщо хтось звертається до
людини так, як ніби йому 12 або менше років, то в силу сугестивності в
відповідної реакції цієї людини, з певним ступенем імовірності, також буде
відсутня критична оцінка, що характерно для дітей у віці 12 або менше років.
6. Робити наголос на емоції в набагато більшому ступені, ніж
на роздуми
Вплив на
емоції представляє з себе класичний прийом, спрямований на те, щоб заблокувати
здатність людей до раціонального аналізу, а в підсумку і взагалі до здатності
критичного осмислення того, що відбувається. З іншого боку, використання
емоційного фактора дозволяє відкрити двері в підсвідоме для того, щоб
впроваджувати думки, бажання, страхи, побоювання, примуси або стійкі моделі
поведінки ...
7.
Тримати людей в
невігластві, культивуючи посередність
Домагатися
того, щоб люди стали нездатні розуміти прийоми і методи, використовувані для
того, щоб ними управляти і підпорядковувати своїй волі.
8. Спонукати громадян захоплюватися посередністю
Впроваджувати
в населення думку про те, що модно бути тупим, вульгарним і невихованим ...
9. Підсилювати відчуття власної провини
Змусити
людину повірити в те, що тільки він винен у власних нещастях, які відбуваються
за браком його розумових можливостей, здібностей або прикладених зусиль. В
результаті, замість того, щоб повстати проти економічної системи, людина
починає займатися самознищенням, звинувачуючи у всьому самого себе, що викликає
пригнічений стан, що приводить, в числі іншого, до бездіяльності.

Немає коментарів:
Дописати коментар