- Територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження. Спадщина, визнана судом відумерлою, переходить у власність територіальної громади за місцем відкриття спадщини. Стаття 60. Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” -

пʼятниця, 4 грудня 2015 р.

ЗА ЩОСЬ ГОЛОСУВАЛИ – ЩОСЬ УХВАЛИЛИ (35-а сесія Дніпрооблради: відео та фото)

    Сьогодні, 4 грудня 2015 року відбулася 35-а сесія органу з назвою «Дніпропетровська обласна рада» VI скликання, на якій було прийнято «рамковий» обласний бюджет на 2016 рік.
    Обсяг дохідної частини у 2016 році з урахуванням тарифів складе близько 12,9 млрд. грн., у тому числі доходи загального фонду – майже 12,7 млрд. грн., спеціального – 217,6 млн. грн. – повідомляє сайт облради.

    Мене ж особисто цікавить питання, коли ж, нарешті, вони припинять вдавати, що вони роблять щось корисне, а тим більше – законне? Чи відкривав хоча б хтось з цих депутатів Бюджетний кодекс України та чи читав, хоча б перший розділ цього надважливого документу, де зазначено наступне:

-      -бюджетна система України - сукупність державного бюджету та місцевих бюджетів;

-        місцеві бюджети - бюджет Автономної Республіки Крим, обласні, районні бюджети та бюджети місцевого самоврядування;

    бюджети місцевого самоврядування - бюджети територіальних громад сіл, їх об'єднань, селищ, міст (у тому числі районів у містах), бюджети об’єднаних територіальних громад, що створюються згідно із законом та перспективним планом формування територій громад;

В свою чергу, відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», територіальна громада – первинний суб’єкт місцевого самоврядування. А відповідно до статті 16., цього закону, органи місцевого самоврядування є юридичними особами. Відповідно до статті 60. територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.

Таким чином, враховуючи все вищезазначене, притомна людина без юридичної освіти зрозуміє наступне:

По-перше – місцевий бюджет має складатись з бюджетів місцевого самоврядування (на прикладі Дніпропетровської області – це сукупність всіх бюджетів територіальних громад, навіть районних, у містах з районним поділом);

По-друге – бюджети місцевого самоврядування (бюджети територіальних громад). в умовах децентралізації, мають затверджуватись до прийняття обласного бюджету;

По-третє – органи, які ухвалюють проекти бюджетів на наступний бюджетний період, мають представляти відповідні юридично оформлені територіальні громади.

Сукупність цих трьох факторів і є запорукою легітимності ухвалених рішень. Ну, а поки що… за щось проголосували – щось ухвалили…



Матеріал підготував: Сергій Філіпенко



Немає коментарів:

Дописати коментар