- Територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження. Спадщина, визнана судом відумерлою, переходить у власність територіальної громади за місцем відкриття спадщини. Стаття 60. Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” -

неділя, 8 вересня 2013 р.

Диктат Росії - єдиний принцип функціонування Митного союзу


Через обмеження чи припинення торговельних взаємовідносин між Україною і Росією втрачають обидві сторони, тому російський бізнес, найочевидніше, буде категорично проти скорочення такої масштабної співпраці. Про це «Погляду» сказав економіст, голова Комітету економістів України Андрій Новак.


«Спроби Російської Федерації якось примусити різні країни до Митного союзу, думаю, у підсумку закінчиться тим, що МС не існуватиме як реальне економічне об’єднання, оскільки єдиний принцип функціонування МС – це диктат однієї країни, тобто РФ», – сказав Андрій Новак.

На його думку нинішня політична напруга між двома країнами зумовлена насамперед великою ймовірністю підписання Україною Асоціації з ЄС. «РФ дуже емоційно реагує на цю майбутню подію і намагається якось Україну відмовити від підписання, продемонструвавши, як це невигідно і шкідливо для України на відміну від «величезних переваг», які нібито надає Митний союз», – зауважив економіст.

Насправді на рівні російсько-українського бізнесу не існує жодних проблем, переконує експерт. «Торгівля завжди відбувається за принципом взаємовигоди, тобто якщо певні українські товари продаються на російському ринку, то це вигідно тим російським торговим компаніям, які ці товари продають. Відтак коли виникає будь-який торгівельний конфлікт, який обмежує співпрацю чи взагалі її ліквідовує, це втрата для обох сторін. У торгівельному конфлікті немає однієї програшної сторони, завжди програють обидві сторони. Крім того, скорочуються надходження до російського бюджету. А українські компанії, які мають виробничі потужності на території РФ, забезпечують зайнятість російського населення», – зауважив аналітик.

Масштаб українсько-російських економічних відносин становить приблизно 50 мільярдів доларів щороку. «Це надто велика сума навіть для такої країни, як Російська Федерація, аби цими грошима можна було знехтувати. По-простому кажучи, Україна – це не Грузія, тому що оборот російської економіки з грузинською становить усього лише кількасот мільйонів доларів», – пояснив Новак.

Експерт переконаний: в України є досить вагомих аргументів, аби вести діалог з Росією на рівних. «Україна є одним із найкрупніших споживачів осново російського товару – енергоресурсів, а ще – Україна є найбільшим транспортером російського газу на найбільший європейський ринок. Цих двох фактів досить, щоби вибудовувати відносини з Російською Федерацією на рівних.

Ми купуємо російські нафту і газ, ми купуємо їх за живі гроші, у нас немає жодних бартерних відносин чи взаємозаліків. Тобто ми для Російської Федерації один із найкрупніших клієнтів, а в цивілізованому світі прийнято, що клієнт завжди правий. А в нас виходить так, що ми платимо живі величезні гроші за ті об’єми енергоресурсів, які нам навіть не є потрібні, ми постачаємо через свою територію газотранспортною системою російський газ до Європи, і ми чомусь постійно перебуваємо на позиції прохача, молодшого чи біднішого партнера.

Сподіваюся, що принаймні після підписання Асоціації з ЄС наша позиція кардинально зміниться, бо ми вже будемо не окремою країною, а частиною, нехай навіть асоціативно, єдиного політичного простору під назвою ЄС. І подібні претензії РФ вже будуть не просто претензіями до України, а до однієї із частин ЄС. І хоча Україна ще не підписала Асоціацію, але вже є помітною реакція європейських політиків виключно на користь України. Зрозуміло, що Україна підпише Асоціацію, і тоді європейський економічний та політичний захист дасть нам зовсім іншу стартову позицію у стосунках з Російською Федерацією. Тому подібні конфлікти чи обмеження, які намагається запровадити РФ прости України, призведуть до того, що Росія завдасть шкоди насамперед собі.

 Думаю, що для українського бізнесу якихось кардинальних змін не відбудеться, тому що російська політична влада також залежить від думки свого бізнесу, а російський бізнес, найочевидніше, буде категорично проти скорочення такої масштабної співпраці, як між російськими та українськими підприємствами», – підсумував Андрій Новак.


Немає коментарів:

Дописати коментар