Велика «зачистка» інформаційного
простору, за якою із здриганням вже близько року спостерігають незалежні гравці
медіа-ринку, досягла свого феєрично безглуздого апогею. Технологи та
консультанти «сім'ї» штовхнули ляльководів, які стоять за спиною
«молодоолігархів» Сергія Курченко, на проект, немов списаний з романів великого
містика сучасності Віктора Пелевіна. А саме - вони почали вибудовувати щось
схоже на інформаційну Чорну Завісу. Купівля Курченком «Українського медіа-холдингу»
- зайве тому підтвердження.
Про це пише Борис Вілкін, оглядач
Crime.in.ua, спеціально для Sled.net.ua.
«Чорний Шум» - це інформаційне
середовище, навколишнє сучасної людини. Інформаційні потоки, що омивають
людську свідомість, складаються з непередбачуваною комбінації безлічі ретельно
прорахованих дезинформаційних патернів (як хтось витончено висловився, Чорний
Шум - це білий шум, всі складові якого проплачені). «Чорна Завіса» - це аспект
Чорного Шуму: інформаційна технологія, що дозволяє вампірам приховувати свій
світ від людей. Віктор Пєлєвін, «Бетман Аполло».
Медіа-монстр
Сергій Курченко заявляє про
райдужні переспективи свого нового медіа-актіву. Отож, ставленик
"сім'ї" Курченко придбав «УМХ». Подивимося, що потрапило під вплив
«донецьких». Це, в першу чергу, ряд впливових друкованих видань:
«Корреспондент», Forbes, «Комсомольська правда» в Україні», «Аргументи і
факти», кілька глянцевих журналів.
Інтернет-проекти: forbes.ua,
korrespondent.net, i.ua, bigmir.net, football.ua; KP.ua, AiF.ua плюс купка
дрібніших ресурсів. На сайті UMH стверджується, що їх інтернет-видання
покривають 45% інтернет-аудиторії країни. З цим твердженням можна було б
посперечатися, але приймемо його на віру.
Далі - радіостанції: «Ретро FM»,
«Наше радіо», Europa Plus, «Авторадіо» і кілька інших, які щодня покривають
аудиторію в 4,5 млн чоловік.
Важлива деталь: компанія володіє
найбільшою роздрібною мережею з продажу преси, це близько 860 торгових точок у
10 регіонах. Мережі розповсюдження - одвічна больова точка багатьох друкованих
ЗМІ. Чисто теоретично, особливо опозиційні видання, в цю мережу тепер можуть і
не потрапити, бо «не формат».
UMH має ряд видань в Росії, а
саме: «Теленеделя», «Футбол», «Історії з життя», «Успіхи і поразки», «Історії
про кохання» і «Лінія долі». Серед видавничих будинків у Росії UMH займає 7-е
місце. Але це швидше побічний «бонус» для прихвоснів Януковича. Ясна річ, що
мета цієї грандіозної покупки - підгортання саме української «біомаси».
Ціна питання
Для багатьох мотив цієї
грандіозної покупки очевидний - на носі 2015 рік, а отже чергові вибори
президента країни, і є необхідність більш дохідливо пояснювати обивателеві, що
«покращення» якщо вже не відбулося, то ось-ось здійсниться. Але це тільки
верхівка айсберга.
Звернемо увагу на ціну угоди - $
400 млн, або 3,2 млрд грн. Сума виглядає дещо завищеною, якщо врахувати, що в
останні роки холдинг пана Ложкіна не відзначався надприбутками. Тим не менше, і
її приймемо на віру. Але якщо припустити, що насправді «сім'я» виклала за все
це медіа-господарство «жалюгідні» $ 80-100 млн, раціонально мислячій розуму
сенс її до кінця не зрозумілий. Щоб зрозуміти, потрібно спробувати мислити не
зовсім раціонально.
Давайте подивимося. Медіа-холдинг
- він зовсім не "Нафтогаз". Фінансова ліквідність у період економічного
занепаду там близька до нуля. Тому теза зіц-голови Курченко про райдужні
перспективи медіа-бізнесу, озвучений на сторінках журналу Forbes, явно
розрахований на людину, від цього самого бізнесу далекого.
Так, звичайно, Вибори - 2015.
Однак, не зовсім зрозуміло, навіщо викладати астрономічну суму для
заморачіванія «біомаси», якщо за ті ж $ 80-100 млн можна забити «чорним шумом»
70-80% інформаційного простору країни, включаючи ЗМІ, що позиціонують себе як опозиційні?
Ні, тут справа не тільки у
виборах. Все набагато складніше.
Психологічний портрет
Багато вчинків «сім'ї», і,
зокрема, згрібання під себе медіа-простору, допоможе пояснити кримінальна
психологія і біхевіористика (наука про поведінку, грубо кажучи).
Сучасний британський психолог
Кевін Даттон ретельно вивчавсоціопатів, склав список професій, які приваблюють
цих, скажімо так, не зовсім нормальних громадян. На першому місці - професія
«президент», тобто управлінець вищого порядку.
Якщо припустити, що члени «сім'ї»
страждають від згаданого поведінкового розладу, то все потроху стає зрозумілим.
Головна відмінність соціопата від
як би нормальної людини - відсутність емпатії, тобто співчуття. Крім того,
соціопати (а їх ще називають «психопати»), не здатні виносити уроки з
негативного досвіду.
Для тих, хто не в курсі, маленький
приклад. Хлопець хоче закохати в себе дівчину. Якщо у нього все нормально в
голові, він буде намагатися їй сподобатися - квіти даруватиме, компліменти
говоритиме, докладатиме зусилля, щоб привабливо виглядати в її очах. Психопат,
швидше за все, підкараулить її в темному провулку, згвалтує і, не виключено,
вб'є. Або ж, щоб приборкати лібідо, піде до повії або який-небудь вуличної
«Синявки».
Власне, відносини «сім'ї» з пресою
зараз будуються за моделлю спілкування соціопата з жінками. Поки що
прихильність купується. Не виключено, що з часом будуть бити.
Щоб пояснити поведінку наших
піддослідних в інформаційному просторі, не можна випускати з уваги інший аспект
поведінки психопата. Подібні суб'єкти, як, втім, і нормальні люди, воліють чути
про себе гарне, а не погане. Але якщо середньостатистична людина, щоб не
потрапити під критику, намагається не провокувати її своїми діями, то соціопат,
на увазі згаданих вище особливостей мислення, може і не збагнути, за що,
власне, його критикують. Тому він затикає критикам рот.
У хід йдуть гроші. Поки тільки
гроші.
Країна дурнів або
Чому це не буде працювати
Якщо розумієш психологію
соціопата, зможеш ним маніпулювати. Якщо у цього «пацієнта» необмежений доступ
до фінансових ресурсів, ти зможеш збагатитися завдяки йому сам.
Автор практично на 100% упевнений,
що архітектори «Чорної Завіси», яка ударними темпами будується за гроші
«сім'ї», насправді й не подумували закрити уми електорату від «білого шуму»,
який ганьбить «вождів». Адже там не дурні (вірніше - не зовсім дурні) працюють,
і розуміють, що повне блокування неможлива. При бажанні, звістки про те, що
насправді коїться в країні, можна донести навіть до мешканців самого глухого
поліського хутора. По-друге, «архітекторам», на відміну від «замовників» (які
самі толком не знають, чого хочуть), важливий не результат, а процес. Після
досягнення результату виплати закінчуються. А в процесі - йдуть регулярні
вливання.
Тобто, «Чорну Завісу» будують не
для того, щоб захистити уми мас від об'єктивної інформації. Її будують для
того, щоб «сім'я» - Віктор Янукович, його виводок і товариші, що приєдналися до
нього, - думали, що крізь завісу цей проходить лише «правильна» інформація.
Грубо кажучи, призначення «Чорного Завіси» - захистити «сім'ю» від
інформаційного простору.
Б'юся об заклад, що після купівлі
«Українського медіа-холдингу» розпочнеться грандіозний «розпил». На фінансові
потоки, що йдуть від структур Курченка в UMH, сядуть різні «смотрящіє»,
довірені менеджери та інші «потрібні» громадяни. А це, повірте мені, не вірні
самураї, що йдуть за господарем аж до сіпуку. Це - цинічні жадібні суб'єкти,
багато з яких пройшли загартування у Казбека Бектурсунова. Їм, в принципі, не
важливо, чи піде Янукович на другий термін, або ж його спіткає доля Каддафі.
Цим упирям байдуже, з кого качати «баблос».
Немає коментарів:
Дописати коментар