Лізинговий зашморг, дбайливо підтягнутий російськими
олігархами і донецькими менеджерами, змушує «Укрзалізницю» вдвічі переплачувати
за електровози. Ціна питання зросла до захмарних 26 мільярдів.
Це одна з найбільших сум, які ставали об’єктами уваги
«Наших Грошей» за останні роки. Чотири регіональні залізниці оголосили тендери
на придбання 455 електровозів за лізинговою схемою з семирічним терміном
виплати. На початку травня стане відомо, наскільки впишуться учасники тендерів
у за плановий залізничниками кошторис – 26 млрд грн. (близько $3,3 млрд). Однак
вже зараз можна стверджувати, що «Укрзалізниця» обрала один з найвитратніших
шляхів до вирішення справді важливої проблеми – оновлення локомотивного парку,
який значною мірою вже знаходиться на межі списання.
Відомо, що ціна за лізинг електровозів буде удвічі
більшою від ціни виробника. «Укрзалізниця» станом на 2011 рік мала домовленості
безпосередньо з російськими заводами на виробництво 460 локомотивів на $1,8
млрд. Також є порівняльні дані по двом залізницям.
Зараз Львівська залізниця планує лізингувати
електровози 2ЕС10 виробництва ТОВ «Уральские локомотивы» (Росія) по 113 млн
грн. за штуку. Однак в 2011 році «Укрзалізниця» вже укладала угоду з росіянами
на постачання цих локомотивів по 60 млн грн. Тоді контракт не було виконано.
Українці не знайшли грошей.
Придніпровська залізниця планує лізингувати
електровози ВЛ11М/6 виробництва АТ «Электровозостроитель» (Грузія) по 61 млн
грн. Однак два роки «Укрзалізниця» також домовлялась з цим виробником про придбання
цих же локомотивів по 35 млн грн. за штуку.

Немає коментарів:
Дописати коментар