- Територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження. Спадщина, визнана судом відумерлою, переходить у власність територіальної громади за місцем відкриття спадщини. Стаття 60. Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” -

понеділок, 13 квітня 2015 р.

ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЯ ВІД ГРОЙСМАНА – БАЛЬЗАМУВАННЯ КЛАНОВО-ОЛІГАРХІЧНОЇ СИСТЕМИ В УКРАЇНІ

Думаю варто відреагувати на репортаж вечірніх новин «ТСН каналу 1+1», від 12.04.2015, в якому взірцем місцевого самоврядування та вдалим прикладом «децентралізації» називають досвід Вінниці. Отже, давайте з’ясуємо в чому полягає підміна понять децентралізації від Гройсмана - гройсманізації.


Треба відзначити той факт, що для пересічного українця, контекст нижче викладених відео (я переглянув обидва тричі), зводиться до хибного уявлення про децентралізацію. Наведені приклади мають таке ж відношення до децентралізації, в конституційно-законодавчому полі України, як хокейні ковзани до балету.

Даючи інтерв’ю на тлі жвавого руху громадського транспорту та переповненої (як шпротами в бляшанці) пасажирами маршрутки «Богдан», пан Гройсман розповідає про свої досягнення на посту міського голови Вінниці – охайно вимиті 126 б/у трамвайчиків, з безкоштовним WI-FI, подарованих швейцарцями, тролейбуси і автобуси великої місткості, інформаційні термінали для запитів щодо рішень та діяльності відповідної міськради, пандуси, туалети, а також прозорі перегородки вищезазначеного органу, за якими, впродовж п’яти хвилин вас зареєструють, як підприємця.

Головною перепоною впровадження «вінницького раю» на всій території нашої країни, пан Гройсман вважає недосконалість українського законодавства. Тобто, впровадження «безцінного ноу-хау» в Вінниці, за умов існуючого чинного законодавства стало можливим завдячуючи талантам Гройсмана, а шаблонному калькуванню на територію всієї країни, заважає Конституція.

Впродовж трохи більше 20 хвилин (відповідно до тривалості двох відео), пан Гройсман багато говорить розповідаючи про території, податки та громади, але жодного разу не згадує про головну складову конституційної системи місцевого самоврядування – територіальну громаду.

З статті 6. Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», в новій його редакції від 05. 04. 2015 (голова ВР Гройсман), уже зникло дуже суттєве речення де зазначалося, що у містах з районним поділом територіальні громади районів у містах діють як субєкти права власності. Але повністю витравити термін «територіальна громада» з контексту цього закону, означатиме ввести його в ранг невідповідності та суперечності до чинної Конституції.

Відповідно до чинної Конституції та закону «Про місцеве самоврядування», місцеве самоврядування є правом територіальної громади (ст..140. КУ), а головне – первинним субєктом місцевого самоврядування, основним носієм його функцій і повноважень є ТЕРИТОРІАЛЬНА ГРОМАДА (ст..6. ЗУ). Не територія, пан Гройсман, не громада, а ТЕРИТОРІАЛЬНА ГРОМАДА!

Не треба підмінювати поняття децентралізації за рахунок «вдалих» реформ транспортної (враховуючи і подарунок), комунальної, а також сфери послуг в окремо взятому регіоні. Це – не децентралізація! Це, можливо (враховуючи швейцарський подарунок), вдалий менеджмент!

Справжня децентралізація, у відповідності до чинного законодавства, передбачає максимальну передачу повноважень на місця територіальним громадам. Головною ознакою справжньої децентралізації в Україні має стати тотальний аудит та складання відкритих реєстрів та кадастрів загальнонаціонального та територіального-адміністративного багатства, разом із формуванням відкритого реєстру власників цього багатства – народу України (ст..5. КУ).

Децентралізація через утворення територіальних громад, – це зміна існуючої кланово-олігархічної системи грабунку та геноциду на конституційно-правовий статус системи місцевого самоврядування – пряме народовладдя в Україні.

За децентралізацію, а не гройсманізацію: Сергій Філіпенко


P. S. Щодо отримання електронної інформації через термінали зазначеної у відео міськради: для тих, хто складає «люстраційні списки» цінність паперового звернення полягає в отриманні задокументованої відповіді, підписаної посадовою особою та зазначенням прізвища юриста, який складав відповідну відповідь    

Немає коментарів:

Дописати коментар