- Територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження. Спадщина, визнана судом відумерлою, переходить у власність територіальної громади за місцем відкриття спадщини. Стаття 60. Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” -

четвер, 23 січня 2014 р.

Умови і процедура введення надзвичайного стану в Україні

Запровадження надзвичайного стану в Україні реґулюють два основні документи – Конституція України та спеціяльний закон «Про правовий режим надзвичайного стану» від 16 березня 2000 року.


Відповідно до передбаченого Конституцією та законом порядку, надзвичайний стан може бути введено, зокрема, у таких випадках:
• «виникнення масових безпорядків, що супроводжуються насильством над громадянами, обмежують їх права і свободи»;
• «спроби захоплення державної влади чи зміни конституційного ладу України шляхом насильства»;
• «виникнення міжнаціональних і міжконфесійних конфліктів, блокування або захоплення окремих особливо важливих об'єктів або місцевостей, що загрожує безпеці громадян і порушує нормальну діяльність органів державної влади та органів місцевого самоврядування».
Питання про введення надзвичайного стану вирішують Президент України та Верховна Рада України. Надзвичайний стан може бути введено у всій Україні або в окремих її місцевостях Указом Президента України, який має затвердити Верховна Рада України протягом двох днів з моменту звернення Президента України.
До введення надзвичайного стану Президент України звертається через засоби масової інформації або в інший спосіб до груп осіб, організацій, установ, які є ініціяторами чи учасниками дій, що можуть бути приводом для запровадження надзвичайного стану, з вимогою припинити свої протиправні дії протягом встановленого у зверненні строку і попередженням про можливість введення надзвичайного стану. Водночас «за умов, що вимагають невідкладних заходів для врятування населення або недопущення загибелі людей», надзвичайний стан може бути введено без попередження.
Після підписання Указу про введення надзвичайного стану Президент України звертається до Верховної Ради України щодо його затвердження. Звернення Президента України Верховна Рада України розглядає в невідкладному порядку.
Указ Президента України про введення надзвичайного стану, затверджений Верховною Радою України, негайно оголошується через засоби масової інформації або в інший спосіб.
Щодо строку, на який може бути введено надзвичайний стан в Україні, то він становить не більш як 30 діб і не більш як 60 діб в окремих її місцевостях. Зазначений строк може бути продовжено не більш ніж на 30 днів. Указ про продовження дії надзвичайного стану також набирає чинности лише після його затвердження у Верховній Раді України.
Що введення надзвичайного стану може означати для громадян України?

У період надзвичайного стану встановлюються обмеження стосовно руху транспорту, посилення охорони громадського порядку, заборона страйків і масових заходів, може навіть здійснюватися примусове відчуження майна у фізичних і юридичних осіб, а саме:
• встановлення особливого режиму в'їзду і виїзду, а також обмеження свободи пересування по території, де вводиться надзвичайний стан;
• обмеження руху транспортних засобів та їх огляд;
• посилення охорони громадського порядку та об'єктів, що забезпечують життєдіяльність населення та народного господарства;
• заборона проведення масових заходів, окрім заходів, заборону на проведення яких встановлює суд;
• заборона страйків;
• примусове відчуження або вилучення майна у юридичних і фізичних осіб.
Окрім того, відповідно до законодавства, у період надзвичайного стану не може бути, відповідно, припинено чи обмежено повноваження Президента України, Верховної Ради України (іншими словами, їх переобрання), Кабінету Міністрів України, центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, а також судів, органів прокуратури України.
Додатково до вказаних заходів в період дії надзвичайного стану, введеного за перелічених обставин, може бути впроваджено реґулювання роботи цивільних теле- та радіоцентрів, особливі правила користування зв'язком та передання інформації через комп'ютерні мережі.
Указ Президента про введення надзвичайного стану повинен містити перелік і межі надзвичайних заходів, що застосовуються.

Немає коментарів:

Дописати коментар