- Територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження. Спадщина, визнана судом відумерлою, переходить у власність територіальної громади за місцем відкриття спадщини. Стаття 60. Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” -

неділя, 7 липня 2013 р.

Новинний дисбаланс


Діана Дуцик
Увага до влади в теленовинах червня домінувала. Про опозицію згадували удвічі менше. Моніторинг АУП.

Аналіз теленовин восьми загальнонаціональних телеканалів здійснювався в період із 3 по 8 червня.

 Моніторинг за травень читайте тут.

 «Ми отримали не дуже приємні дані останньої панелі. Баланс між опозиційними та провладними силами рухнув», – заявив від час презентації результатів моніторингу президент Академії української преси Валерій Іванов.

 Увага до політичних сил та політичних інститутів. Телеканали в червні приділяли владі вдвічі більше уваги (62%), аніж опозиції (31%). Тоді як у травні ми спостерігали зовсім іншу новинну картину, бо телеканали намагалися зберігати баланс: владна коаліція отримала 48% уваги, опозиція – 45%.

 Розподіл синхрону також демонструє домінування в ефірі владної коаліції (69%), тоді як в опозиції лише 26% (у травні співвідношення становило 46% до 49% відповідно).
 Деталізовані дані лише підтверджують цю картину. На таблицях видно: синхрон Партії регіонів та увага до цієї політичної сили скрізь домінують.

Зріс і бонус влади. «Це в першу чергу стосується президента Януковича. Він зараз присутній [у новинах] на рівні 2011 року. Це досить високі позиції», – каже Наталія Костенко, завідувачка відділу соціології культури і масової комунікації Інституту соціології НАН України.
 Так, найбільший синхрон червня у президента Віктора Януковича (12%) та прем’єра Миколи Азарова (10%), бютівець Арсеній Яценюк на третьому місці (8%).
 Серед політичних інститутів лідерами уваги ось уже який місяць залишаються силові відомства.
 Прикметно, що в основному про більшість інститутів (у тому числі й силові відомства) та політиків згадують у нейтральному контексті.
 Новинні стандарти: представлення різних точок зору. Канали не поспішають виконувати цей стандарт, він традиційно залишається проблемним. Так, у червні лише у 18% теленовин представлено більше однієї точки зору (в травні цей відсоток становив 17%).

 Більше того, деякі канали, які намагалися витримувати на відносно високому (як для України) рівні цей показник, у червні дещо здали позиції. В першу чергу це стосується телеканалу «Інтер». Раніше експерти його ставили в приклад, коли йшлося про дотримання балансу, але схоже, ситуація почала мінятися. Так, якщо у травні на «Інтері» 36% новин виходили з різними точками зору, то у червні – лише 24%. Також різко погіршив свої показники СТБ, скотившись із 28% збалансованих новин у травні до 17% у червні.

 Перший національний традиційно залишається лідером незбалансованих новин: лише в 5% новин на цьому каналі в червні було подано різні точки зору.
 Увага до політичних новин. Тут тенденція доволі стабільна. «Особливих сюрпризів нема, чверть нашого життя – це політика в Україні. Показник доволі стійкий», – каже Наталія Костенко.

 У перший тиждень червня 23% повідомлень новинних програм стосувалися політичних подій в Україні (з січня по травень із 20 до 25%). Найбільше їх на ТВi (38%), найменше – на «1+1» (13%).
 Аналіз теленовин восьми провідних телеканалів України в червні 2013 р. є частиною постійного моніторингу медіа, який Академія української преси здійснює з 2002 року. Одним із фундаторів дослідження є міжнародний фонд «Відродження».

 Презентоване дослідження здійснювалося АУП за участі науковців Інституту соціології НАН України методом контент-аналізу новин прайм-тайму восьми провідних українських телеканалів – «Інтера», «1+1», Нового каналу, «України», СТБ, ICTV, Першого національного та TВi.

 Проведення дослідження стало можливим завдяки програмі «У-медіа».



Немає коментарів:

Дописати коментар