Прем’єр-Міністру України
Азарову М.Я.
Щодо недолугої медичної реформи Клімчука на
Волині
Шановний Миколо Яновичу!
До мене як народного депутата України
надходять численні звернення мешканців Волинської області, котрих обурює
поспішне та непродумане реформування медичної галузі в регіоні, яке
здійснюється під прикриттям, так званої, «оптимізації» системи охорони здоров’я
та проводиться з порушенням Конституції та законів України.
Внаслідок такої «оптимізації» відбувається
перепрофілювання, а фактично, скорочення та звуження мережі
лікувально-профілактичних закладів, а також, штатної чисельності медичного
персоналу, що, відповідно до Конституції України та чинних нормативно-правових
актів, є недопустимим.
Згідно з ч.3 ст.22 Конституції України, при
прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається
звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.
Згідно з ч.3 ст.49 Конституції України,
держава створює умови для ефективного і доступного для всіх громадян медичного
обслуговування. У державних і комунальних закладах хорони здоров’я допомога
надається безоплатно; існуюча мережа таких закладів не може бути скорочена.
Держава сприяє розвиткові лікувальних закладів усіх форм власності.
Окрім того, згідно з ч.7 ст. 60 Закону України
«Про місцеве самоврядування в Україні», майнові операції, які здійснюються
органами місцевого самоврядування з об’єктами права комунальної власності, не
повинні ослаблювати економічних основ місцевого самоврядування, зменшувати
обсяг та погіршувати умови надання послуг населенню.
Представники виконавчої влади у Волинській
області змушують міські та районні ради приймати рішення, які суперечать
названим вище нормативно-правовим актам та призводять до погіршення якості
надання медичних послуг. Внаслідок цього, медичні послуги не наближаються, а
віддаляються від пацієнта.
У результаті такого «реформування» на теренах
Волинської області, виникають осередки народного невдоволення, вогнища
соціального збурення, що загрожують соціальній стабільності в регіоні загалом.
У селі Самари Ратнівського району Волинської
області місцеві мешканці зробили на безпрецедентний крок – зібрали підписи на
місцевих виборчих округах та абсолютною більшістю виборців відкликали 6
депутатів Самарівської сільської ради, які представляють села Самари та Язавні.
В такий спосіб виборці висловили протест проти того, що ці депутати не
відстоювали їхніх інтересів і фактично підтримали реорганізацію Самарівської
дільничної лікарні в амбулаторію, проти чого виступає абсолютна більшість
селян.
У селах Велика Глуша, Мала Глуша Любешівського
району, за повідомленням газети «Волинь-нова», невдоволені перепрофілюванням
Самарівської дільничної лікарні в амбулаторію місцеві мешканці погрожують, що в
разі, якщо їм не повернуть дільничну лікарню з цілодобовим стаціонаром, вони
будуть діяти силовими методами з метою змусити владу вчинити певні дії.
Принаймні у двох відомих мені випадках справи
дійшли до судової тяганини: громадяни звернулися з позовами до суду на
неправомірність реорганізації місцевих медичних закладів. Це, зокрема,
стосується спроб реорганізації Луцької поліклініки №3 на вул. Стефаника, 3-а та
Торчинської районної лікарні (Луцький район).
Як, зокрема, значиться в адміністративному
позові «Про визнання протиправним рішення Луцької районної ради від 08.02.2013
№23/2 Про створення комунального закладу «Луцький районний центр первинної
медико-санітарної допомоги», поданому 25.02.2013 року до Луцького міськрайнного
суду, згадане рішення Луцької районної ради прийняте з порушенням Регламенту
районної ради (на позачерговій сесії), без урахування потреб населення в
отриманні медичної допомоги, попереднього рішення профільної комісії,
обговорення та вивчення громадської думки.
За останньою на часі відомою інформацією, яку
оприлюднило Інтернет-видання «ВолиньПост», що спричинила черговий виток
невдоволення серед мешканців Волині, лікарі акушери-гінекологи відділення №2
жіночої консультації Луцького міського клінічного пологового будинку отримують
попередження про майбутнє звільнення із займаних посад. Їм пропонують
перепрофілювання у сімейних лікарів, що, на думку пацієнтів, не сприятиме
поліпшенню якості надання вузькоспеціалізованих медичних послуг.
Згідно з вимогами ч. 4 ст. 1 Закону України
«Про порядок проведення реформування системи охорони здоров’я у Вінницькій,
Дніпропетровській, Донецькій областях та місті Києві», комунальні заклади
охорони здоров’я у пілотних регіонах, відповідно до цього Закону, можуть бути
реорганізовані у комунальні некомерційні підприємства або комунальні
некомерційні установи, основною метою яких є здійснення медичного
обслуговування населення без мети одержання прибутку.
Поспішна реалізація проекту
«медичної реформи» у Волинській області викликає серйозне занепокоєння.
Волинська область не входить до числа пілотних регіонів, в яких цей Закон
дозволяє проводити реорганізацію закладів охорони здоров’я. Таким чином,
місцеві органи влади у Волинській області перевищують свої повноваження,
створюючи в медичній галузі нові юридичні особи, діяльність яких не регулюється
законодавством України, та не підкріплена ні фінансовою, ні
матеріально-технічною базою.
Однак, схоже, обласна виконавча влада вирішила
штучно, без належних на те підстав, невиправдано зарахувати Волинський регіон
до числа пілотних у сфері реформування системи охорони здоров’я, що власне й
призводить до численних проблем, які описані мною вище.
Такими чином, перші результати «медичної
реформи» в контексті реалій Волинської області підтвердили побоювання громади
про те, що вона є прихованою спробою зменшити фінансування медичної сфери та
зекономити на медпрацівниках. Внаслідок так званої «оптимізації» медицини, система
охорони здоров'я у Волинській області виявилася розбалансованою. Якість надання
медичних послуг погіршилася, що викликало зростання суспільного невдоволення.
Наведені факти свідчать про провал «медичної реформи» на Волині. Тому, вважаю
за необхідне зупинити її проведення як невиправданої та неефективної.
У зв’язку з вищенаведеним, керуючись статтею
86 Конституції України, статтею 15 Закону України «Про статус народного
депутата України»,
ПРОШУ:
1) Перевірити інформацію щодо можливого
скорочення мережі лікувальних закладів та кількості штатних одиниць медичного
персоналу у Волинській області, що наведена у зверненні.
2) В разі її підтвердження не допустити
скорочення мережі лікувальних закладів та кількості штатних одиниць медичного
персоналу у лікувально-профілактичних закладах Волинської області.
3) При підтвердженні інформації притягнути
винних у порушенні Конституції України та чинних нормативно-правових актів до
відповідальності, передбаченої законодавством України.
Про результати розгляду цього депутатського
запиту прошу повідомити мене у встановлений законодавством строк.
З повагою,
Народний депутат України Вітів А.М.

Немає коментарів:
Дописати коментар