- Територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження. Спадщина, визнана судом відумерлою, переходить у власність територіальної громади за місцем відкриття спадщини. Стаття 60. Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” -

неділя, 1 квітня 2012 р.

Народна Конституція України (система народного самоврядування)

Передмова до розділу 16.
Довідка: Станом на 1 січня 2011 р. в Україні були наступні адміністративно-територіальні одиниці: АРК та 24 області; 490 районів; 459 міст (з них 180 — міста спец. статусу, республіканського, обласного значення); 118 районів у містах; 885 селищ міського типу; 10278 сільських рад; 28457 сіл.
Ми жили при адміністративній системі влади.
Ми живемо при олігархічній системі влади.
В обох випадках влада, як основна сутність держави, належить незначній меншості – верхівці КПСС, або олігархічному капіталу (еліті). В обох випадках народ не має досвіду вільного життя, в обох випадках народ заручник чужої волі – тобто раб. В обох випадках основна функція держави – репресивна. За Платоном це класична держава: «еліта-сторожа-раби». Коли верхівка КПСС припинила «будувати комунізм» 18 млн. «комуністів» і 200 млн. рабів виявились неспроможними управляти отриманими в спадок промисловістю, комунальною і соціальною інфраструктурою, фінансами, великими сільськогосподарськими комплексами...
І ми, замість того, щоб скористатися благами свободи і вільно, без зовнішнього примусу, працювати на себе, почали шукати собі «хорошого пана». І посадили на свою шию «олігархів» – колишню верхівку КПСС та верхівку організованої злочинності, які в якості «сторожі» використовують симбіоз старих силових структур з криміналітетом на місці вичищених «правильних ментів».
Зараз ми маємо «еліту», яка не бажає і не спроможна організувати умови для розвитку економіки та інших сфер життя, та «рабів», у яких голови повернуті в минуле, де давали не важливо яку, але роботу. І ось ми маємо створити умови, щоб з цього соціуму могла постати вільна людина, спроможна сама собі дати раду та ще й забезпечити високі темпи розвитку країни у всіх сферах суспільного життя.
І ось, маючи таку ситуацію і такий народ ми не можемо пропонувати одразу перекинути піраміду влади і повністю звільнитись від центрального управління. Тому, на мою думку, слід почати з передачі повноти функцій управління базовій одиниці системи самоврядування – округу місцевого самоврядування (ОМС) з поступовим подальшим розповсюдженням цих принципів до найвищих ланок, коли командні функції держави в сферах цивільної діяльності соціуму будуть повністю заміщені координаційними, а командні залишаться лише в сферах охорони від зовнішніх посягань та внутрішньої безпеки.
Формування принципів управління в державі з урахуванням поточної ситуації і світових тенденцій розвитку всієї земної цивілізації – надскладне питання. І тут вкрай потрібна кваліфікована критика і слушні пропозиції. Будь-які коментарі відкривають бачення проблеми часто з неочікуваного боку, стимулюють думку, допомагають в пошуку виважених рішень.
Буду щиро вдячний коментарям вдумливих читачів, небайдужих до долі свого народу, до своєї долі, до майбутнього України.
Володимир Степаненко


НАРОДНА КОНСТИТУЦІЯ УКРАЇНИ (Проект)

Розділ 16. Система народного самоврядування
Константа 16.1. Базовою одиницею політичної системи самоврядування є округ місцевого самоврядування (далі:ОМС).
16.1.1.ОМС формуються за територіальними ознаками: квартали, або невеликі мікрорайони міст, селища, села, об’єднання невеликих сіл.
Константа 16.2. Місцеве самоврядування здійснюється згідно чинної Конституції, законів України та Статуту громади ОМС.
Константа 16.3. Положення Статуту громади ОМС відображають:
– предмет і принципи громадських відносин в конкретній громаді;
– фіксують розподіл повноважень між рівнями громадських об’єднань;
– положення про вибори депутатів (уповноважених) ОМС та голови (війта, старости) ОМС.
– функції і штатний розпис найнятого виконавчого органу;
– механізми реалізації в ОМС рішень громадських об’єднань вищих рівнів;
– інші питання відання ОМС.
16.3.1. Статут громади ОМС набуває чинності після реєстрації в територіальному відділенні Міністерства юстиції.
Константа 16.4.Громада ОМС є автономним користувачем і розпорядником закріпленої за нею території свого мешкання.
16.4.1. Громада ОМС через свої представницькі і виконавчі органи здійснює виділення землі під всі види будівництва, приймає в експлуатацію та реєструє права власності на новобудови, засвідчує акти зміни права власності (купівлі-продажу, дарування та інше) на нерухомість на своїй території та здійснює інші нотаріальні дії в межах своїх повноважень.
16.4.2.Виконавчі органи громади ОМС систематично збирають та подають установлену статистичну звітність у відповідні управління статистики.
Константа 16.5. Для вирішення регіональних проблем округи місцевого самоврядування створюють:
– муніципалітети (громадські ради) сільських адміністративних районів з прямим представництвом ОМС;
– муніципалітети (громадські ради) – з прямим представництвом ОМС в містах без адміністративного поділу;
– у містах з адміністративним поділом муніципалітети (громадські ради) міських адміністративних районів з прямим представництвом ОМС цих районів;
– Обласні ратуші (обласні громадські ради) з представництвом ОМС через муніципалітети сільських районів та муніципалітети міст без адміністративного поділу;
– Міські ратуші (прирівняні до обласних громадських рад) з представництвом ОМС через муніципалітети своїх адміністративних районів.
Константа 16.6. Округи місцевого самоврядування делегують муніципалітетам і ратушам частину повноважень, які відображаються в їх Статутах.
Константа 16.7. Державні правові акти мають пріоритет перед положеннями Статуту громади ОМС та статутів муніципалітетів і ратуш.
Константа 16.8. В муніципалітетах створюються правоохоронні органи та інші муніципальні структури:
– муніципальна міліція;
– муніципальні суди;
– муніципальна служба порятунку;
– муніципальна природоохоронна служба;
– інші доцільні муніципальні служби.
В ОМС діють представники муніципальних служб, які організовують добровільні об’єднання громадян для реалізації функціональних завдань відповідних служб.
Константа 16.9. З метою вирішення місцевих проблем, які неможливо вирішити представницькими органами, або коли їх вирішення торкає глибинні інтереси громади:
– проводиться народне віче ОМС або громадські слухання;
– в районних і обласних громадських об’єднаннях ОМС проводяться місцеві референдуми або опитування (плебісцити).
Константа 16.10. Організація та проведення референдуму або плебісциту покладається на виконавчу владу та виборчу комісію відповідного рівня.
Константа 16.11. Рішення плебісциту є дорадчими і використовуються відповідними органами влади для прийняття обґрунтованих рішень.
(Далі буде)

Джерело: http://lelekanews.blogspot.com/2012/03/blog-post_29.html

Немає коментарів:

Дописати коментар