- Територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження. Спадщина, визнана судом відумерлою, переходить у власність територіальної громади за місцем відкриття спадщини. Стаття 60. Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” -

субота, 30 липня 2011 р.

Соціальна програма з ознаками корупції.

Шановні читачі!
Майже два тижні поспіль після опублікування на сайті LELEKA NEWS моєї статті «ЖИТЛО ДЛЯ МОЛОДОЇ РОДИНИ (український підхід до проблеми)», напередодні його дня народження, потужні українські телеканали показували як Віктор Янукович вручав новоселам ключі від квартир в збудованих за програмою «Соціальне житло». В коментарі до події було вказано, що 30% вартості житла сплатила держава, а 70% вони сплатили самі. Саме це змусило мене продовжити тему. Сьогодні на ваш розсуд моя точка зору з приводу цієї події.
Тому, хто цікавиться житлом в новобудовах, відомо, що придбати в них житло з вартістю 700 дол. за кв. м є великим щастям. Виходячи з цього легко прийдемо до висновку, що найбільш розповсюджені однокімнатна та двокімнатна квартири площею відповідно 34 та 54 кв. м коштуватимуть відповідно 23,8 та 37,8 тис дол. При цьому навантаження на державний бюджет складатимуть відповідно 7,14 та 11,34 тис. дол., що майже вдвічі перевищує вартість житла, описаного в попередній моїй статті ще 23 червня.
Окрім того зібрати на житло 16,66 або 26,46 тис. дол. молода родина при середній зарплаті 2500 грн. зможе не швидше ніж як за 5 або 9 років відповідно, тобто тоді коли вона вже перестане бути такою. При цьому за таких умов вона не матиме можливості мати принаймні одну дитину за час, коли буде йти накопичення необхідної суми, або це житло не можна вважати соціальним. І перше і друге є переконливим доказом, що така державна програма не досягає мети, бо молода родина стоїть перед важким вибором від 5 до 9 років або не мати власного житла або хоча б однієї дитини.
Такі умови штовхають принаймні одного з членів подружжя до виїзду не заробітки за кордон, де мінімальна заробітна плата в кілька разів вища від середньої вдома. Саме тому, заробити за кордоном молодь може і легше і швидше. Це підтверджують оприлюднені ЗМІ соціологічні дослідження, за якими 52% українців віком від 18 до 29 років і 42% віком від 30 до 42 років бажають працювати за кордоном. Такі дані були оприлюднені ще до прийняття Верховною Радою так званої Пенсійної реформи. Впевнений, що з набуття нею чинності наведені вище показники зростуть не на користь України, бо мінімальна пенсія, зароблена співвітчизниками за кордоном буде принаймні в 3 рази вищою від середньої української.
При цьому значних втрат зазнають, як бюджети державний та місцеві, так і Пенсійний та інші соціальні фонди. Виїзд українців на заробітки за кордон має ще один мало відомий урядовцям, але вельми розповсюджений аспект - руйнування українських сімей. Європейцям та не тільки ним до вподоби не тільки працьовиті та невибагливі, освічені та добре виховані українські жінки, але й сильні, настирні, з господарською жилкою українські чоловіки. Європейці, звиклі століттями боротися за особисте щастя, часто відвойовують українських чоловіків у українських жінок, а українських жінок у українських чоловіків. Наслідком цьому злиденна безбатьківщина і додаткове навантаження на державний бюджет та бюджети соціальних фондів.
Іншим, вельми важливим аспектом вирішення цієї актуальної з багатьох сторін проблеми є те, що для державної програми обрано порівняно з запропонованим мною значно дорожчий варіант. Тільки за державні компенсації одній родині можна збудувати за моєю пропозицією, викладеної в статті «ЖИТЛО ДЛЯ МОЛОДОЇ РОДИНИ (український підхід до проблеми)», житло для двох молодих родин, навіть за відсутністю у цих молодих людей коштів. З моєї точки зору раціонально надавати молодій родині безкоштовно перший модуль напередодні народження першої дитини, другий, третій та четвертий - після народження другої, третьої та четвертої.
Безперечно, що державна програма, приклад виконання якої був наведений ЗМІ на початку липня, не вигідна ні громадянам, ні суспільству, ні державі і не вирішує проблему соціального житла. Це є доказом її абсурдності. Разом з тим вона вигідна приватним будівельним компаніям. Сукупність цих факторів є доказом некомпетентності, безвідповідальності та корумпованості влади.

Інженер та винахідник Л.Тартасюк

Немає коментарів:

Дописати коментар