- Територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження. Спадщина, визнана судом відумерлою, переходить у власність територіальної громади за місцем відкриття спадщини. Стаття 60. Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” -

середа, 20 лютого 2013 р.

Як зникає Коломойський



Закупівля палива для регіональних філій «Укрпошти» на 66 мільйонів гривень яскраво продемонструвала – влада не хоче бачити «приватівців» у якості постачальників державних установ.

Схема виявилась досить простою, а відтак і ефективною по відношенню до колись всесильного на паливному ринку олігарха.

Улистопаді «Укрпошта» оголосила п’ять тендерів на постачання палива для своїх регіональних філій у першому півріччі 2013 року: для Заходу, Сходу, розділеного навпіл Центру України і окремо Донецької області та Донецька (тут ціни, які було отримано для кожного регіону).

Розкриття пропозицій призначили на 4 січня. Однак 26 грудня, за кілька днів до п’яних свят, посеред яких мав відбутись тендер, поштарі вирішили підрихтувати вимоги до учасників конкурсу. І зробили це дуже технічно.

По-перше, змінили вимогу до забезпечення конкурсної пропозиції. Якщо спочатку його вимагали у вигляді застави, то за новою версію – у вигляді банківської гарантії. Простою мовою – змінили шило на мило, однак ця зміна вимагала миттєвої перереєстрації документів в «Ощадбанку». А хто працював з держбанком у період свят розуміє наскільки можливо зробити таку річ.

По-друге, поштарі додали вимогу про те, щоб учасник торгів документально підтвердив, що у нього в кожному регіоні є хоча б одна автозаправка на відстані не більше 5 кілометрів від міста дислокації транспорту «Укрпошти». У початковій версії вимога щодо близькості АЗС до поштарів також була. Але тепер треба було подати весь перелік, оформлений згідно з формою. Із вказанням фактичних відстаней до поштових відділень у сотнях міст, містечок і селищ.

У повній відповідності до букви закону поштарі також перенесли тендер на 14 січня, аби учасники могли скорегувати свої заявки.

Але буква – буквою, а дух – духом. Саме в ці дні над державою витав український рамадан.

Віруємо, що поштарі розстарались і опублікували свої нові вимоги на сайті «ВДЗ» відразу по 26-му грудня, коли це рішення було прийнято, і до початку свят, коли українці (у тому числі і банкіри) почали впиватись шампанським під привітання Януковича. Тобто  віруємо в те, що всі потенційні учасники тендеру «Укрпошти» були в рівних умовах щодо ознайомлення з новими вимогами.

Але віра – вірою, а факти – фактами.

Лише один учасник зміг подати заявки на всі п’ять тендерів – фірма «Авіас» з групи Ігоря Коломойського. І це не дивно, оскільки у «Привата» найбільша мережа АЗС в Україні.
 Але потужна фірма прийшла з папірцями, оформленими згідно із застарілими вимогами. І у повній відповідності з законом її заявки було відхилено, незважаючи на те, що «Авіас» пропонував бензин на 5-6% дешевший від майбутнього переможця по кожному з тендерів.

Разом із тим, усі ці святкові ігрища з новими вимогами не стали снігом на голову для інших учасників. На кожен з п’яти тендерів з’явилось ще по парі необхідних для відкритих торгів учасників (всі цінові пропозиції в таблиці внизу). І у кожного банківська гарантія, і таблички з кілометрами оформлені належним чином, і фірми формально не пов’язані одна з одною. Мабуть, ці бізнесмени не гуляли по «буковелям», а чітко тримали руку на пульсі «Укрпошти», ловлячи кожний подих конкурсного комітету поштарів. А може вони понаймали екстрасенсів, які їм просто на гонорарній основі ще задовго до 26 грудня напророчили зміну вимог «Укрпошти».

В жодному випадку цей текст непотрібно розцінювати як спробу захистити Коломойського, або звинуватити «Укрпошту» в нечесній грі.
 Просто описаний нами випадок є ще одним жирним штрихом ціною 66 мільйонів гривень у загальній картині переподілу паливного ринку. Згідно зі спостереженнями «Наших Грошей» за паливними тендерами вимальовується така картина маслом. У другій половині 2012 року «Авіас» почав зазнавати нищивних поразок на найбільших тендерах державних установ. Наприклад, Ігорю Єрємєєву було віддані перемоги в тендерах МВС. та «Укрзалізниці». Але окрім цього, «приватівці» – власники кожної четвертої автозаправки в Україні – різко впали в очах і менш потужних замовників. Різко – це не фігура мови. У січні 2013 року «Авіас» виграв тендерів на суму у 35 разів меншу, ніж цього ж місяця у 2012 та 2011 роках.

Також симптоматичні чутки, які кілька днів тому поповзли фінансовим ринком – Коломойський виходить із «Укрнафти» і разом з тим поновилась справа про банкрутство «Укртатнафти». І це все на фоні самознищення «Аеросвіту».

Але чутки – чутками, а факти – фактами. Єдине, що ми точно бачимо в «Віснику держзакупівель», так це те, що державні органи і підприємства готуються жити без бензину від Коломойського. І якщо олігарх з Монако раптово розпорядиться зачинити всі півтори тисячі своїх АЗС в Україні, то принаймні державні установи будуть мати контракти з іншими постачальниками.

Юрій Ніколов, «Наші Гроші»

Немає коментарів:

Дописати коментар