- Територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження. Спадщина, визнана судом відумерлою, переходить у власність територіальної громади за місцем відкриття спадщини. Стаття 60. Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” -

четвер, 3 січня 2013 р.

Парламентські вибори в Україні: заява офіційного спостерігача Валерія Семененка


                                      Центральна виборча комісія України

                                     Офіційного спостерігача на виборах

                         до Верховної Ради України 28 жовтня 2012 р.

                                                                       Валерія Семененка

                                             Заява

У період з 24 по 31 жовтня 2012 р. я перебував в Україні у складі Міжнародної Місії Спостереження від Світового Конгресу Українців як офіційний спостерігач за виборами до Верховної Ради України. Аналіз обставин, що супроводжували виборчий процес, спостереження конкретних фактів порушення виборчого законодавства дає підстави зазначити наступне.

1. З точки зору політичної конкуренції природно, що для провладної політичної сили головною метою було розпорошування і послаблення опозиційних сил. В якості однієї з забійних дій для досягнення цієї мети влада використала судовий процес проти лідера опозиції Юлії Тимошенко. Немає сумніву щодо політичного підгрунтя судового процесу. Вся трагікомедія з ув’язненням Юлії Тимошенко, найпопулярнішого політика України згідно з соціологічними опитуваннями 2011 р., безумовно має безпосереднє відношення до виборів і є серйозним порушенням міжнародних норм чесних, справедливих, демократичних виборів. Зрозуміло, що все це мало суттєвий вплив на перебіг виборчого процесу.

2. Не будемо далі торкатися загальних проявів владного адміністративного ресурсу і пов’язаного з ним політичного ресурсу. Зупинимось на конкретних фактах, очевидцями яких був офіційний спостерігач. Спостерігачеві не треба було бути занадто спостережливим, щоб побачити перекоси у виборчих перегонах на користь однієї політичної сили. Роздача продовольчих пакетів від представників певної політичної сили стала таким масовим явищем, що, якби хтось хотів перешкодити цьому, то йому треба було б переключити на цю роботу всі суди і правоохоронні органи. Але зробити це було б неможливо, бо всі ці органи чомусь глухнуть і німіють при вказуванні на подібні порушення. Зрештою, вплив продовольчих пакетів на результати виборів не був вирішальним. Можна пакет взяти, а проголосувати, як сам захочеш. Втім багато людей так і зробили.

3. При формуванні дільничних виборчих комісій (ДВК) у виборчому окрузі № 39 представники деяких суб’єктів виборчого процесу (партій або кандидатів) дізнались, що від них надійшло кілька заяв щодо згоди на участь в роботі ДВК. Кожен з цих довірених осіб нібито захотів представляти інтереси не одного, а двох суб’єктів виборчого процесу, що не допускається виборчим законодавством. Люди кажуть, що писали одну заяву і мали намір представляти в комісії тільки одного суб’єкта виборчого процесу, пишуть відповідні пояснення до окружної виборчої комісії (ОВК). Фотокопії свідчень виборців, мешканців м. Синельникове Архипенка, Кравченка, Писарчук додаються (на бокових фото).

Однак в ОВК без об’єктивного розгляду пояснень, без звернень до правоохоронних органів для з’ясування, яка заява правильна, а яка підроблена, людям відмовили у користуванні своїми громадянськими правами. Чи за збігом обставин, чи з якоїсь іншої причини видаленими з процесу формування виборчих комісій виявились представники опозиційних партій. Складається враження, що подібна ситуація була запрограмована, що підтвердилося при визначенні результатів голосування на багатьох ДВК.

Згідно з законодавством «виборчі комісії є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення виборів депутатів і забезпечувати додержання та однакове застосування законодавства України…». Ситуація з підрахунком голосів на багатьох дільницях показала роль виборчих комісій при визначенні результатів голосування. Всі події навколо виборчих бюлетенів, протоколів голосування свідчать про порушення вищевказаного законодавства, про виразний вектор зусиль в отриманні потрібних результатів для однієї партії.

Таким чином, маніпуляції з формуванням виборчих комісій мають очевидний кримінальний характер, є порушенням виборчого законодавства, яке суттєво вплинуло на перебіг виборчого процесу.

4. Вельми результативною виявилась технологія додаткових списків для голосування за місцем перебування.

За кілька днів до дня виборів 28 жовтня списки виборців були складені, уточнені. Бажаючі перевірили себе у списках. Аж ось 25 жовтня, за три дні до виборів, в дільничних виборчих комісіях масово з’явилися заяви від людей, які хотіли проголосувати за місцем перебування, бо «тимчасово втратили здатність пересуватися». Так, на ДВК 120929, 129930 виборчого округу 39 (Синельниківський район Дніпропетровської області) додатково з’явилося відповідно 17 і 42 заяви. В ДВК 120930 член комісії (від партії Батьківщина, але таких ДВК були одиниці) відмовилась приймати заяви з огляду їх невідповідності виборчому законодавству (ст. 86 п. 5 Закону України про вибори). Багато заяв були написані однією рукою, всі медичні довідки написані під копірку без штампу медичного закладу, підписані лікарем Подройкіною Раїсою Костянтинівною без вказування діагнозу (тільки тимчасова нездатність пересуватися). До ДВК 120929 надійшло 17 заяв (теж багато заяв написані однією рукою, медичні довідки написані під копірку тим же лікарем). Офіційний спостерігач В. Семененко зустрівся і мав розмову з лікарем, яка виявилася вельми цікавою і змістовною. Лікар сказала, що її «попросила» написати довідки головлікар О. Сачко і керівна особа Тарнавська. При «розборі польотів» в ДВК 129929 лікар відмовилась від довідок і порвала їх (відео http://www.youtube.com/watch?v=UjOlbiBcVR0, http://www.youtube.com/watch?v=o8gnKcWRgs8&feature=relmfu дод.).

В ДВК 120501 (с. Зайцеве Синельниківського району) 25 жовтня з’явилося більше 90 заяв про голосування за місцем перебування. Якщо зважити, що виборців на дільниці було 890 осіб, то кількість голосуючих за місцем перебування складає більше 10 %. При ознайомленні з заявами виявилося, що всі заяви надруковані, а прізвища та адреси вписані. Медичні довідки абсолютно ідентичні: «тимчасова нездатність пересуватися» - без будь-якого медичного діагнозу. Голові ДВК 120501 Арцибашевій офіційним спостерігачем В. Семененком було вказано на грубе порушення законодавства (ст. 86 п.5 Закону про вибори: Виборець, який тимчасово не здатний пересуватися самостійно, … подає власноручно написану заяву з проханням забезпечити йому голосування за місцем його перебування…» (копія акта, відео  http://www.youtube.com/watch?v=KTdPTIShPgQ дод.). Голова ДВК відмовилася реагувати на зауваження і почала комусь телефонувати. Мабуть, одержавши санкцію, вона взагалі відмахнулася від зауважень спостерігача і підвищеним голосом з притиском поставила вимогу не заважати роботі комісії. Довелося врахувати побажання голови і поїхати по селу відвідати людей, не здатних тимчасово пересуватися. При цьому дізнались, що голова ДВК особисто обходила виборців і збирала заяви або вказувала, що заяви треба принести до сільради (відео http://www.youtube.com/watch?v=7wpYo-De8V8 дод.).

На дільницях, де встиг побувати офіційний спостерігач, були складені акти про порушення виборчого законодавства. Акти були відправлені до штабу міжнародної місії спостереження Світового Конгресу Українців у Києві. На дільницях 120929, 120930 (м. Синельникове) вдалося виправити у виборців тимчасову нездатність пересуватися. Але що міг зробити один офіційний спостерігач на весь виборчий округ (чотири райони), коли вся адміністративна провладна машина прокручувала цю оборудку.

Документальні факти порушення (заяви і довідки, зареєстрований акт про порушення від офіційного спостерігача) є (принаймні повинні бути) в ДВК 120501, 120929, 120930.

Таблиця голосування в Синельниківському районі Дніпропетровської області (Word)
            Таблиця голосування в Синельниківському районі Дніпропетровської області

Номер дільниці
Кільк. голосів удома
Кільк. виборців
% голос. вдома
Одноманд.
бюлетенів
Загальнодерж. бюлетенів
120481
33
1394
2,36
1408
1396
120482
47
1558
3,0
1554
1558
120483
62
1896
3,27
1904
1904
120484
40
1665
2,4
1663
1664
120485
26
484
5,37
480
476
120486
21
444
4,73
448
440
120487
28
1289
2,17
1312
1312
120488
8
161
4,97
160
164
120489
39
1236
3,16
1248
1240
120490
41
494
8,3
496
492
120491
33
186
17,74
496
504
120492
35
256
13,67
256
256
120493
33
575
5,74
293
293
120494
34
362
9,39
368
368
120495
63
670
9,4
678
680
120496
22
349
6,3
353
352
120497
10
572
1,75
576
576
120498
53
685
7,74
704
696
120500
46
397
11,59
400
396
120501
91
897
10,14
880
884
120502
23
193
11,92
200
196
120503
44
819
5,37
832
832
120504
67
823
8,14
832
824
120505
49
958
5,11
976
968
120506
25
350
7,14
352
352
120507
21
1255
1,67
1268
1272
120508
5
590
0,85
592
592
120509
49
903
5,43
896
896
120510
65
781
8,32
789
790
120511
20
714
2,8
715
709
120512
6
274
2,19
280
276
120513
5
224
2,23
224
220
120514
44
1026
4,29
1024
1020
120515
67
654
10,2
656
659
120516
53
1406
3,77
1424
1424
120517
30
654
4,59
668
664
120518
34
600
5,67
602
618
120519
8
156
5,13
160
152
120520
17
264
6,4
264
264
120521
36
371
9,7
370
368
120522
0
1579
0
1680
1696
 В Синельниківському районі кількість голосуючих за місцем перебування на багатьох дільницях 25 жовтня збільшилась від 1-2 % до 5-10 %. Дивним чином велика кількість людей втратила здатність самостійно пересуватися за три дні до виборів. Якщо врахувати, що збирання і подача заяв були централізованими із залученням квартальних, голів ДВК, сільрад, з проведенням відповідної агітації і врученням пакетів, що свідчило про адміністративний ресурс, не важко здогадатися про результати голосування. Така ситуація була по всій Дніпропетровській області. Загалом по Україні відзначена досить завелика кількість виборців (близько 1 мільйона), що голосували вдома. Таким чином, маніпуляції з виборчими списками мали досить значний вплив на результати голосування на користь однієї партії.

Ми привели кілька фактів порушення виборчого законодавства. Якби вони мали місце тільки в Синельниківському районі на загальноукраїнському фоні «чесних» виборів, тоді це був би виняток. Але якраз цей виняток підтверджує загальне правило: порушення складали загальноукраїнський фон виборів, і тому можна зробити чіткий незаперечний висновок, що виборчий процес відзначався порушеннями законодавства, які набували масового характеру і мали істотний вплив на результати виборів.

Даний матеріал надіслано до правоохоронних органів Синельниківського району Дніпропетровської області, окружної виборчої комісії № 39, Центральної Виборчої Комісії для об’єктивного розслідування. Матеріали також надіслані до партії регіонів, партії Батьківщина, партії Удар, об’єднання Свобода для можливого використання.

Прошу розглянути заяву про порушення виборчого законодавства і надати відповідь згідно з Законом України про звернення громадян.

Додатки.

1.Копія свідчення виборця Архипенка, мешканця с. Водяне Синельниківського району Дніпропетровської області, на 1 арк.,1 прим.

2.Копія свідчення виборця Кравченка, мешканця с. Старовишневецьке Синельниківського району Дніпропетровської області, на 2 арк.,1 прим.

3. Копія свідчення виборця Присяжнюк, мешканки м. Синельникове Дніпропетровської області, на 1 арк.,1 прим.



6. Копія акта про порушення законодавства України на ДВК 120501 від 26 жовтня 2012 р., на 1 арк., 1 прим.







 Валерій Семененко,
офіційний спостерігач

на виборах до Верховної Ради України 28.10.2012 р. від Світового Конгресу Українців (посвідчення № ОФ-0957)             

  Конт. тел. +7 906 700 19 49, т/ф +7 (499) 767 86 43, 

адреса: Росія, 127204, м. Москва, вул. 2-я  Сєверная лінія, д.19, В.Ф.Семененко

                                                                       12 грудня 2012 р.


Немає коментарів:

Дописати коментар