- Територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження. Спадщина, визнана судом відумерлою, переходить у власність територіальної громади за місцем відкриття спадщини. Стаття 60. Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” -

пʼятниця, 29 січня 2016 р.

МАРИНА СТАВНІЙЧУК: Рада стала на шлях антиконституційності. Президент підтримав!

"Парламент вніс зміни до статті 149 Регламенту Верховної Ради України, якими дозволив розглядати і ухвалювати рішення про зміни до Конституції у іншому порядку, чим це передбачено чинною Конституцією України. За таке рішення проголосувало 229 депутатів.


Президент миттєво підписав це неконституційне рішення. Рекордно стислий час – кілька годин між голосуванням у ВР та підписом президента під документом, свідчить: глава держави знав про таке рішення і чекав його", - пише у своємублозі для сайту "Українська правда" український юрист та кандидат юридичних наук Марина Ставнійчук.

"Що це означає? Так, щоб люди зрозуміли – простою мовою кажучи, влада зробила черговий крок на шляху до антиконституційності процедури майбутніх змін до Конституції України. 

Цю "спецоперацію" здійснено напередодні 29 січня 2016 року, щоб мабуть надати певної корпоративної підтримки Конституційному Суду України. Мовляв, ми усі з Вами! Бо саме завтра КСУ починає розгляд справи за конституційним поданням 51 народного депутата України щодо офіційного тлумачення положення "на наступній черговій сесії Верховної Ради України", яке міститься в статті 155 Конституції України, у закритому засіданні, що передбачено письмовою формою слухання цієї справи.

Що це означає? Так, щоб люди зрозуміли – простою мовою кажучи, депутати хочуть, щоб КСУ сказав, що за григоріанським календарем має змінитися наступна черговість пір року: тепер за зимою має наставати не весна! Бо влада хоче, щоб це було літо, а може й навіть осінь! Бо їм так зручніше.

Чому це антиконституційно... 

Звертаю увагу, що Розділ XІІІ Конституції України "Внесення змін до Конституції України", який складається зі статей 154-159 Конституції України, встановлює чіткий порядок внесення змін до Конституції.

Приписи статей цього спеціального Розділу XІІІ Конституції знаходяться під особливим посиленим конституційним захистом самої Конституції України, бо відповідно до статті 156 Основного Закону зміни цього розділу, крім складної парламентської процедури, мають бути затверджені всеукраїнським референдумом, тобто українським народом.

Сьогодні парламент ухвалив проект Закону про внесення змін до статті 149 Регламенту Верховної Ради України (реєстр. N3812 від 26.01.2016), що не базуються на положеннях Основного Закону, попередніх правових позиціях КСУ та суперечать порядку, встановленому чинною Конституцією України. Нагадаю, що відповідно до статті 8 Основного Закону – Конституція має найвищу юридичну силу та пряму дію. Очевидно ті, хто голосував у парламенті, не вважали за необхідне брати до уваги те, щостаття 5 Конституції України забороняє узурпацію державної влади, а стаття 6 Основного Закону зобов'язує органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснювати свої повноваження у встановлених Конституцією межах і відповідно до законів України.

Куди крокує влада

Що це все означає? Так, щоб люди зрозуміли – простою мовою кажучи, це прояв чергової наруги над Конституцією України! 

Якщо цього замало, то нагадаю також, що Рада Європи та її органи – ПАРЄ, Європейська комісія за демократію через право (Венеційська комісія) – неодноразово наголошували Україні "що до тих пір, поки... спеціальні вимоги про внесення змін до Конституції... дотримуватимуться та поважатимуться, це і буде достатньою гарантією від зловживань", бо повноваження вносити зміни до Конституції не є лише юридичною формальністю.

Як бачимо, чинна влада не вважає за необхідне дотримуватися принципів і засад демократичного конституціоналізму, який має забезпечувати політичну стабільність, ефективність і якість ухвалених нею рішень!

Це шлях в нікуди!" 
- зазначила пані Ставнійчук.


Немає коментарів:

Дописати коментар