- Територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження. Спадщина, визнана судом відумерлою, переходить у власність територіальної громади за місцем відкриття спадщини. Стаття 60. Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” -

субота, 19 жовтня 2013 р.

Утилізаційний збір працює: люди менше купують авто


Всеукраїнська асоціація автомобільних імпортерів і дилерів готує чергове звернення до Президента країни, Верховної Ради та Кабінету Міністрів із вимогою скасувати утилізаційний збір на авто, який почав діяти з 1 вересня цього року.

На прес-конференції в столиці Олег Назаренко, генеральний директор цієї асоціації, запевнив: через новий податок бюджет недоотримує значні кошти, а авторинок падає. У виграші хіба що екологія - утилізаційний збір відбив бажання в українців купувати нові машини.


- За вересень зафіксовано падіння авторинку на 50%. Протягом минулого місяця було розмитнено аж 730 автівок. Це при тому, що до введення утилізаційного збору щомісяця розмитнювали по 12 тисяч машин, - каже О. Назаренко. - А з кожної завезеної на територію України машини держава отримує відсотки від її вартості. І падіння ринку - це удар передусім по державному бюджету.

Утім, введення нового податку вдарило не тільки по держбюджету та кишенях автодилерів, а й по пересічним громадянам. Окрім вартості самого утилізаційного збору, декому довелося переплачувати й під час реєстрації нового авто. Як відомо, якщо вартість автівки не перевищує 165 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб - до Пенсійного фонду перераховується 3%. Якщо ж цю межу подолано - уже 4%.

- У липні в салоні моя "ластівочка" коштувала трохи більше 180 тисяч гривень без ПДВ. Під час реєстрації мав до Пенсійного фонду перерахувати 3 відсотки (5 400 грн.). Та після того як до ціни авто приплюсують 8 тисяч гривень збору, доведеться віддати уже 4% пенсіонерам, а це - 7,5 тисячі гривень. Усього "влітаю" на півтори тисячі доларів. Мізер, але неприємно, - скаржиться Володимир Стрюкін із Дніпропетровська. І у схожій ситуації опинилося чимало громадян. Підтвердження тому - форуми атовлюбителів, де лейтмотивом останніх повідомлень є майже гамлетівське питання "брати чи не брати".

Та перипетії довкола введення утилізаційного збору виявили ще одну проблему - незахищеність прав споживачів.

- Коли визначився із маркою авто, обійшов кілька салонів дилерських центрів і поцікавився умовами угод. В одних - відразу прописувався пункт, що вартість авто може змінюватися у зв'язку із набранням чинності нових нормативних актів. Знаючи про "утилізаційні плани" наших можновладців, обрав той салон, в якому згідно із договором ціна могла коригуватися лише відповідно до курсу долара США. Молячись за стабільність гривні, погодився і на цей пункт, і на те, що доведеться майже 3 місяці чекати, - каже Віктор із Києва.

Нещодавно Віктора запросили у салон і після 2,5 місяця очікування поставили питання руба: або доплачуйте понад 8 тисяч збору, або розриваємо угоду і повертаємо завдаток. "У мене договір не передбачає підвищення ціни через введення утилізаційного збору, - каже Віктор. - У салоні намагалися це назвати форс-мажором. Але про форс-мажор за умовами того ж договору мене мали заздалегідь письмово повідомити. Я нагадав, мовляв, угоду підписано на їхніх умовах. Мені не дозволили жодного пункту змінити. І свої зобов'язання я виконав: заплатив завдаток, чекав, прийшов за машиною. А от салон свої обов'язки виконувати відмовився. Наче білу рукавичку в обличчя кинули фразу: "Подавайте на нас в суд". Знають же, що це довгий і нервовий шлях у нікуди".

Щоправда, юристи радять у таких ситуаціях іти до суду. Погоджуються: буде довго, цілком ймовірно, що процес затягнеться на рік. Але лише після того як споживачі почнуть масово обстоювати свої права, до них почнуть ставитися, як до рівних суб'єктів договірних відносин, а не як до гаманця на ніжках.

Тим часом, за словами Олега Назаренка, у владних кабінетах назріває ще один подарунок для автовласників. Поки що на рівні розмов, буцімто, обговорюється намір ввести новий екологічний збір, щоб змусити українців охочіше здавати своїх "залізних пенсіонерів" на утилізацію. Та експерт сподівається, що цей проект, як і сам утилізаційний збір, уже найближчим часом піде в утиль.

Нагадаємо, 1 вересня набрали чинності зміни до Податкового кодексу про сплату екологічного податку за утилізацію транспортних засобів. Ставка для легкових авто варіюється від 4 730 до 30 250 гривень, залежно від року випуску та об'єму двигуна. Своє незадоволення законом, принаймні у затвердженій редакції, висловило Представництво ЄС в Україні. А наш Президент доручив доопрацювати документ, скасувати коефіцієнти і встановити єдину ставку податку на рівні 5 500 грн. А окрім цього, розробити механізм компенсації власникам за утилізацію їхніх авто. Але робота над цими поправками триває досі.

Тетяна Градоблянська, "ГолосУкраїни"

Немає коментарів:

Дописати коментар