в.о. Голови Антимонопольного
комітету України
БАРАШУ МИКОЛІ ЯКОВИЧУ
БАРАШУ МИКОЛІ ЯКОВИЧУ
ГО" Громадський комітет по боротьбі з
корупцією та організованою злочинністю та
порушенням прав громадян»
Ми обурені монопольною змовою на ринку бензину та дизельного палива України. Із встановленням контролю над Херсонським нафтопереробним комплексом дніпропетровська бізнес-група «Приват» фактично стала монополістом на українському ринку перевалки нафти та нафтопродуктів. Як повідомили на прес-конференції в Києві адвокат Денис Серебренніков та заступник директора ТОВ «Всеукраїнський промисловий союз» (раніше володів Херсонським НПЗ) Станіслав Дмитрик, після рейдерського захоплення й донині підприємство не працює та розпродає запаси нафтопродуктів. Це забезпечує приватівській нафтовій структурі режим максимального сприяння. І остаточно стирає будь-які її відмінності від багаторазово проклятого «бізнесу Сім'ї».
За роки незалежності бізнес-група Ігоря Коломойського змогла ввести в структуру своєї власності всі найбільші нафтоперевалочні комплекси України. Перевалочним комплексом в Одесі володіють приватівські компанії «Одесанафтопродукт», «Синтез Ойл» та «Ексімнафтопродукт».
Іллічівський паливний термінал був куплений підконтрольної «Привату»
компанією «Укрнафта». Транспортує «Укртранснафта» (керуюча магістральними
нафтопроводами та морським нафтотерміналом «Південний») хоча і належить
державі, але управляється людиною Коломойського.
Після того, як з Херсонського НПЗ був силою видалений трудовий
колектив і керівництво, холдинг, близький до групи «Приват» фактично одноосібно
контролює в Україні весь технологічний ланцюжок від видобутку і нафти до
продажу бензину в мережі АЗС. Після втрати Феодосійського нафтотерміналу та
проблем з постачаннями палива з Росії попит на перевалочні потужності в Україні
лише виріс. Але коли все перевалочні потужності знаходяться в одних руках,
імпортерам можуть диктуватися будь-які умови постачання. Ситуація в Херсоні
повністю вкладається в логіку цієї мети.
Третє за потужністю підприємство в Україні може переробляти близько
90 тис тонн нафти на місяць, володіє своєю нафтогаваню розрахованою на танкери
дедвейтом до 10 тис тонн, двома причалами та залізничною гілкою. Як і Одеський
НПЗ, з 2013 року воно належало ВЕТЕК Сергію Курченко, який за рахунок купівлі
цього активу планував істотно наростити свою присутність на ринку.
Наступні події та порушення кримінальної справи за підозрою в
незаконному імпорті палива внесло деякі корективи в ці плани. Тим часом,
головний претендент на актив часу дарма не втрачав. За словами представника НПЗ
Станіслава Дмитрика, після відкриття кримінальної справи та арешту 7,3 тис тонн
нафтопродуктів рішенням Печерського районного суду Києва у квітні 2014 на
комплекс накладено арешт. Потім справу було передано до Приморського районного
суду Одеси, тобто, у володіння губернатора Ігоря Палиці, партнера Ігоря
Коломойського.
30 вересня суд ухвалив два рішення, згідно з якими майновий комплекс
Херсонського НПЗ передається ДП «Підприємство з забезпечення нафтопродуктами»,
а все наявне пальне - ДП «Укртранснафтопродукт».
«За законом передавання припускає проведення інвентаризація майна,
всіх активів які знаходяться на території, рухомих та нерухомих. У рішенні
одеського суду саме нерухоме майно підлягало передаванню в оперативне
управління. Ми запропонували скласти спільну комісію для проведення оцінки та
складання акта. Але керівники держпідприємств вирішили, що нічого проводити не
треба; не потрібно запрошувати і митників, хоча паливо перебуває під митним
контролем; не треба міліції, хоча частина палива під арештом. Тобто, вони
вигадали свій власний спосіб передавання: написали на одному аркуші акт, що
одні прийняли, інші здали. Ми підписати таке не могли, тому 4 жовтня керівники
цих держпідприємств за участю бійців державної служби охорони фізично усунули
всіх керівника від робочих місць. Сьогодні 120 чоловік персоналу знаходяться за
межами підприємства, за цей час не прийнята жодна тонна палива, не виплачена
жодна гривня зарплати », - каже Дмитрик.
Слід зазначити, що в грудні на Одеському НПЗ закінчилася реалізація
саме такої ж схеми. Спочатку підприємство було звинувачено в контрабанді
нафтопродуктів, потім рішеннями Приморського суду передано тим же
держпідприємствам, а потім почалося відкачування палива приватівськими фірмами.
На сьогодні під арештом на Херсонському НПЗ знаходиться понад 21 тис. Тонн
нафтопродуктів, а вивезено вже понад 7 тис. Тонн палива. На думку юриста Дениса
Серебренникова, який намагався раніше захищати Одеський НПЗ, захоплення і
простій підприємства вигідний виключно дніпропетровській групі.
«На сьогодні це був єдиний нафтоперевалочний комплекс, який не
належав групі« Приват ». Тепер його немає, він не працює, співробітники
викинуті на вулицю та не отримують зарплат. Враховуючи, що на НПЗ прийшли ті ж
самі директора, що і на одеському заводі, ті ж суди виносять ті ж рішення, як
мені здається, що всім займаються й ті ж організатори », - підкреслив юрист під
час прес-конференції.
Як відомо, група «Приват» є монополістом у
видобутку марганцевих руд та виробництві феросплавів. Тепер вона цілком
відкрито стала монополістом ще однієї галузі. Однак це навряд чи призведе до її
процвітанню і тим більше, до зниження цін на бензин. У традиціях
дніпропетровської бізнес-групи - максимальний прибуток при мінімальних
витратах, які виключають будь-які інвестиції в розвиток. А враховуючи способи,
якими Ігор Коломойський прирощує свій бізнес, а також його нелюбов до сплати
справедливих податків залишається абсолютно незрозумілим сенс тих змін в
Україні, за які рясно заплачено людськими життями.
http://antikor.com.ua/…/24673-eshche_odna_monopolija_privata
http://antikor.com.ua/…/24673-eshche_odna_monopolija_privata
Вимагаємо термінових дій Антимонопольного
комітету України проти монопольної змови.
Координатор ГО «Громадський комітет по боротьбі
з
корупцією та організованою злочинністю та
порушенням прав громадян» А.М.Бут
корупцією та організованою злочинністю та
порушенням прав громадян» А.М.Бут
Немає коментарів:
Дописати коментар