Дніпропетровськ отримав офіційний
логотип, фірмовий стиль та гасло, які будуть використовуватись у туристичному
промо міста. Про це місцевою владою повідомлялося ще наприкінці останнього
місяця літа. Переможцем став кольоровий логотип у формі серця з ракетою, що
здіймається вгору.
У серці заховані символи
веж-близнюків, Мерефо-Херсонського мосту та «сонця» «Інтерпайпсталі»,
впізнаваних міських локацій. Логотип розроблено креативним агентством КенГУРУ-медіа».
Офіційне гасло міста – «новий
кожен день». Розроблення логотипу стало першим етапом з освоєння грантових
грошей від Канади в рамках програми МЕРГ по розробленню стилю міста, загальна вартість якої – 300 тисяч гривень.
Але про те, скільки грошей освоєно
вже на першому етапі і на які потреби, офіційно не повідомлялося. Представники
міської ради лише повідомили, що на розгляд жителів Дніпропетровська були
запропоновані 4 конкурсні учасники, і саме логотип у формі серця здобув
найбільшу підтримку.
В свою чергу блогеру з «Ні
корупції» вдалося з’ясувати не тільки факт доволі сумнівного використання
частини коштів, але і інші неоднозначні подробиці по цій темі.
Почнемо з того, що жодного
соцопитування стосовно логотипу не проводилось. Лише на деяких міських інтернет-сайтах було виставлено 4
варіанти логотипів, як стверджують незалежні дніпропетровські дизайнери, всі розроблені, одним і тим агентством «КенГУРУ-медіа».
Слідів конкурсу, на якому
визначалася фірма-розробник логотипу, теж знайти не вдалося. Тож не зрозуміло,
за якими критеріями офіційним партнером міської влади стали дизайнери КенГУРУ.
І вже зовсім незрозуміло-захмарними виглядають суми, витрачені на першому етапі
реалізації програми.
«На послуги креативного агентства
витрачено 105 тисяч гривень», – повідомила нам начальник управління міжнародних
зв’язків та інвестиційних проектів Дніпропетровської міської ради Наталя
Чернишова. «У загальну суму 300 тисяч гривень входитиме ще проведення
соцопитування та безпосереднє виробництво продукції з логотипом».
Зі слів Чернишової, новий логотип
міста пройшов стадію розгляду у виконкомі міської ради і був підтриманий
одноголосно. Коли міська рада офіційно затвердить новий логотип, чиновниця не
знає. За словами Наталі Чернишової, до сесії також буде розроблено
брендбук, де будуть прописані правила
використання логотипу та фірмового стилю у всіх міських ландшафтах.
Відзначимо, що другий етап проекту – безпосереднє
виробництво продукції з логотипом – почнеться у листопаді.
І тут залишається лише сподіватися,
що креативщики, партнери міської ради знову не облажаються, як це, наприклад,
сталося з фотографіями для презентації фірмового стилю, які були взяті зі
стокових сервісів.
Фото зі стоку #32395095
– Young happy smiling attractive couple together outdoors© konradbak
Іноземці у ролі
“щасливих дніпропетровців”. Своїх не знайшлося?
Як жартують дизайнери, з якими нам
вдалося поспілкуватися, виділених канадською стороною грошей «КенГУРУ» не
вистачило, аби сфотографувати справжніх жителів Дніпропетровська…
В Україні офіційний бренд мають
лише Львів, Одеса та Чернігів і ось тепер Дніпропетровськ,– заявила директор
креативного агентства «КенГУРУ-медіа» Тетяна Барська.
Барську не полишає ентузіазм
стосовно свого дітища:
«Серце утворюють дві стрічки
червоного та синього кольору, які символізують собою металургію та
ракетобудування. Таке кольорове поєднання створює позитивний настрій, а саме
серце відображає любов мешканців до рідного міста», – сказала вона.
В агенстві та міськраді запевняють, що не замикаються на
своїй версії і готові до новацій.
Там допускають можливість включати
в контур серця не тільки вже затверджені об’єкти, а що завгодно: той же
Преображенський собор, який багато хто також вважає одним із символів
Дніпропетровська.
«Будемо сподіватися, що наше життя
якісно зміниться, і ті ж вежі залишаться в минулому, а в серце укладуть щось
зовсім інше», – пояснила пані Чернишова.
У тих незалежних дизайнерів, які,
на відміну від «КенГУРУ-медіа»,
спеціалізуються на розробці логотипів, думка стосовно нового логотипу
міста далека від захвату.
«В малюнку використано всі
кольори, які лише можливо, якась збірна солянка виходить», – вважає Роман,
дизайнер з 7-річним досвідом розробки логотипів. Він, як інші його колеги, не називає свого прізвища, побоюючись помсти
з боку влади. «Нам доводять, що на логотипі серце, але це більше нагадує роги.
Спробуйте зменшити логотип, і ви побачите роги і якесь сміття між ними. І
взагалі не зрозуміло, чому віддали розробку компанії, яка ніколи в цій сфері не
брала участі»?
Професіонали радять звернути увагу
на логотипи Мінська або Одеси, створені на базі дуже серйозних студій і за
значно менші суми.
«А тут нам говорять, що витрачено
300-тисяч гривень не зрозуміло на що. Спромоглися лише запропонувати 4
бездарних варіанти, і всі розроблені «КенГУРУ-медіа». Натомість, за 15-20 тисяч цілком можливо замовити
логотип професіоналам з Києва, а за 300 тисяч гривень привезти дизайнерів із
США».
Ця вся історія для дизайнерів
Дніпра виглядає доволі незрозумілою і темною.
«Що стосується якості роботи, то
мої колеги вже дали вам коментарі, також підкреслю, що логотип був
презентований на бізнес-ланчі широковідомого Артемія Лебедєва, а також на
потужному українському сайті adme.ua, де теж отримав порцію критики», –
зазначила Ольга – дизайнер, також спеціаліст з розробки логотипів. «Дана тема
називається «брендінг територій», вона зараз актуальна у всьому світі. Кожне
місто, кожна країна хоче якось позиціонувати себе – це пов’язано з розвитком
інтернету і, відповідно, новими можливостями. Існує велика кількість матеріалів
по цій тематиці, і більшість думок зводяться до того, що треба спочатку
продумувати концепцію міста, а виходячи з цього, вже будувати візуальну
концепцію. Якщо показати наш логотип приїжджій людині, навряд чи вона
здогадається, що це «Башти», і Мерефо-Херсонський міст, ну хіба що вгадає
ракету. В логотипі прийнято відображати архітектурні особливості, якщо вони
відомі у світі»…
Варто підкреслити, що вибір
логотипу Дніпропетровська реалізується в рамках проекту “Місто світових
брендів. Розробка маркетингово-інвестиційної стратегії міста Дніпропетровськ”.
Очевидно, за задумом канадських партнерів, виконання завдань проекту повинно
забезпечити елементи впізнаваності міста, створити систему просування іміджу
міста як фінансово-ділового центру світового рівня, комфортного для життя та
ведення бізнесу.
Але поки що замість грандіозного
проекту у наших можновладців все виходить з точністю до навпаки. Виглядає так,
що 300 тисяч гривень від канадських спонсорів пішли, як говорять в Україні,
коту під хвіст. Лише в даному випадку замість кота – «КенГУРУ-медіа».
Віктор Орел | Дніпропетровськ
Немає коментарів:
Дописати коментар